یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

رییس پلیس فتای استان همدان از دستگیری فردی که یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در این فضا به اسیدپاشی تهدید کرده بود، خبر داد.

دستگیری اسیدپاش مجازی

سلامت نیوز:رییس پلیس فتای استان همدان از دستگیری فردی که یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در این فضا به اسیدپاشی تهدید کرده بود، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ امینی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایتی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، شناسایی عامل یا عاملان این مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکی که زنی جوان بود، حدود یکسال پیش با فرد ناشناسی برای ازدواج آشنا شده و از طریق شبکه های اجتماعی عکس های خود را برای او ارسال کرده است، اما متهم تقاضای عکس های بدون پوشش را مطرح و تهدید کرده در صورت عدم ارسال، به صورت وی اسید خواهد پاشید.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس با انجام اقدامات فنی و به‌کار گیری شگردهای پلیسی مجرم را شناسایی کردند، گفت: در ادامه ماموران پلیس فتا با اخذ دستور مقام قضایی متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

امینی با اشاره به انجام بازجویی از متهم اظهار کرد: این فرد در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که از اقوام شاکی بوده و به خاطر کینه‌ای که از پدر شاکی داشته از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده و بعد از جلب اعتمادش از او چند عکس گرفته است.

بر اساس اعلام پلیس فتا، رییس پلیس فتای استان همدان ادامه داد: متهم  برای رسیدن به اهداف شوم خود باید از شاکی چند عکس بدون حجاب می‌گرفت که شاکی در مقابل دادن این عکس‌ها مقاومت کرده و متهم نیز وی را مورد تهدید به اسیدپاشی قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای این فرد پرونده تشکیل و متهم به دادسرا معرفی شد، افزود:  موضوع عدم‌ اعتماد در فضای مجازی، مسئله‌ای است که شاید تمام افراد آن را تأیید کنند، اما بسیاری از موارد سوءاستفاده به‌دلیل اعتماد نابجا به کسانی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند، دچار چنین مشکلی شوند. در این بین اعتماد زنان و دختران جوان به افراد غریبه آسیب‌های بسیاری را به‌ دنبال دارد و از این رو لازم است کاربران در محیط های گفت‌وگوی مجازی به کسی اعتماد نکرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی را در این محیط ها ارسال نکنند؛ چرا که امکان دسترسی و سوء استفاده  اشخاص دیگر امکانپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha