یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

مدیرکل سابق دفتر وزارتی آموزش و پرورش یک‌ماه پیش وعده داد که «با مصوبه اخیر دولت مطالبات فرهنگیان اعم از پاداش پایان خدمت و حقوق حق‌التدریس‌ها تا پایان ۱۵ آذر پرداخت ‌می‌شود»، امروز ۱۴آذر است، ولی هنوز خبری از پرداخت مطالبات نیست.

فرهنگیان چشم‌انتظار پرداخت مطالبات

سلامت نیوز: مدیرکل سابق دفتر وزارتی آموزش و پرورش یک‌ماه پیش وعده داد که «با مصوبه اخیر دولت مطالبات فرهنگیان اعم از پاداش پایان خدمت و حقوق حق‌التدریس‌ها تا پایان ۱۵ آذر پرداخت ‌می‌شود»، امروز ۱۴آذر است، ولی هنوز خبری از پرداخت مطالبات نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، محمد فاضل در حاشیه گردهمایی كارشناس مسئولان امور زنان و بانوان كشور افزود: بخشی از سرانه پیش از آغاز سال تحصیلی پرداخت شد و به مناطق محروم نیز بیشتر از سایر مناطق دیگر داده شده است و بخشی دیگر از آن نیز واریز خواهد شد. این وعده مدیركل سابق دفتر وزارتی براساس مصوبه هیأت وزیران در جلسه یكشنبه 9آبان امسال بود كه در آن هیأت وزیران با انتشار ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق صكوك، بابت پرداخت بدهی‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، ازجمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان موافقت كرد. یكی از فرهنگیان تهرانی با انتقاد از خلف‌وعده دولتمردان به همشهری گفت: از چند‌ماه پیش برای پرداخت حق‌التدریس وعده می‌دهند و الان هم لابد خواهند گفت كه مسئولان قبلی وعده داده‌اند و خودشان باید پاسخگو باشند. یكی از معلمان نیز گفت: من هنوز حق‌الزحمه امتحانات خرداد امسال را دریافت نكرده‌ام؛ البته حق‌الزحمه انتخابات مجلس كه اسفند 94برگزار شده نیز پرداخت نشده ‌است.

معلم دیگری نیز با اشاره به اینكه ماجرای وعده‌های مسئولان آموزش و پرورش به درس چوپان دروغگو كه سال‌ها پیش در كتاب فارسی پایه دوم دبستان تدریس می‌شد شباهت دارد و گفت: مسئولان فقط فریاد می‌زنند كه مطالبات پرداخت خواهد شد. یكی از فرهنگیانی كه سال 94بازنشسته شده نیز به همشهری گفت: چند نفر از همكاران كه بازنشسته سال 93هستند، هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نكرده‌اند و طبیعی است كه ما همچنان باید چشم‌انتظار باشیم و سخنی نگوییم. یكی دیگر از بازنشستگان سال 94نیز با گله از وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پیشنهاد كرد دولت بابت ایام تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به آنها خسارت دیركرد بپردازد. وی توضیح داد كه اگر ما از بانك وام دریافت كنیم و در پرداخت اقساط آن تأخیر كنیم؛ مشمول جریمه دیركرد می‌شویم؛ پس چرا دولت بابت تأخیر در پرداخت پاداش 50میلیون تومانی ما نباید جریمه بپردازد؟

محمود. ن، فرهنگی بازنشسته نیز از تبعیض دولت بین بازنشستگان دستگاه‌های دولتی انتقاد دارد و این پرسش را مطرح می‌كند كه چرا بین فرهنگیان و بقیه كاركنان دولت در پرداخت پاداش پایان خدمت تبعیض قائل می‌شوند؛ این رفتار انگیزه معلمان را از بین می‌برد. به هر روی 15آذر سررسید آخرین وعده‌ای است كه مسئولان آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته داده‌اند.

تلاش‌ها برای پیگیری موضوع از مسئولان آموزش و پرورش بی‌نتیجه ماند، با این حال پرسش این است كه آیا تا فردا وعده پرداخت مطالبات عملی می‌شود یا اینكه بازهم خلف‌وعده و وعده‌ای دیگر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha