از مخالفت های کوچک گرفته تا رقابت ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند اما حتی در موارد شدیدتر، همیشه راهی برای برخورد با آن همکار ناسازگار هم وجود دارد.

سلامت نیوز: از مخالفت های کوچک گرفته تا رقابت ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند اما حتی در موارد شدیدتر، همیشه راهی برای برخورد با آن همکار ناسازگار هم وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت «مردمان» اگر مجبورید در محل کار با افراد مختلف با شخصیت های متفاوت و نامناسب تعامل داشته باشید، از نکاتی که مطرح می شود، استفاده کنید.

همکاری که خودش را عقل کل می داند
همه ما فرد مدعی عقل کل بودن را می شناسیم. او فردی است که هیچ وقت نمی تواند انتقادهای سازنده را بپذیرد، حال به هر شکلی که شما این انتقاد را انجام داده باشید. او اعتقاد دارد که راه و روش خودش همیشه صحیح است و هر چیزی که شما یا سایر همکاران بگویید نظر او را تغییر نخواهد داد.
شیوه رفتار با او:  بهترین راه رفتار با چنین افرادی این است که قبل از گفتن اشکالاتش، از او تعریف و تمجید کنید. اول از خودتان انتقاد کنید و آن را به او هم نسبت دهید و بگویید که شما هم مانند او نیز اشتباهات مشابهی داشته اید. استفاده از کلمات تدافعی مانند هیچ وقت و همیشه را فراموش کنید و خیلی کلی صحبت کنید. به جای کلمه «تو» از کلمه «ما» استفاده کنید. سعی کنید این کار را همیشه رودرروی فرد انجام دهید نه با ایمیل یا پشت تلفن. با این کار از بروز سوءتفاهمات جلوگیری خواهید کرد.


همکاری که مداوم بحث می کند
این افراد کسانی هستند که دوست دارند حتی درباره بدیهی ترین و معقول ترین مسائل هم بحث کنند فقط به این دلیل که صدایشان شنیده شود.
شیوه رفتار با او: ممکن است وسوسه شوید که او را سر جایش بنشانید اما بهترین رفتاری که با چنین فردی می توانید داشته باشید این است که بگذارید حرف هایش تمام شود. بین صحبتش نپرید. بگذارید هر چه می خواهد بگوید. وقتی صحبت هایش تمام شد، شما هم نظراتتان را بیان کنید. آن فردی که حرف هایش معقول تر باشد همیشه برنده خواهد شد. در جایی که لازم است موافقت یا مخالفت کنید و همیشه خونسردی تان را حفظ کنید.


همکاری که همیشه «منم منم» می‌کند
این فرد کسی است که همیشه در حال بزرگنمایی خودش است و اعتقاد دارد که همیشه همه چیز حول و حوش نیازهای او می چرخد. او خود را صاحب همه چیز می داند، چه مستحق آن باشد چه نباشد. این مسئله در کارهای گروهی نمود بیشتری دارد. او همیشه اعتقاد دارد که مشکلات او همواره بزرگ ترین هستند و از مشکلات دیگران بسیار مهم تر است.
شیوه رفتار با او: برای برخورد با این فرد نیازمند کمی تلاش بیشتر هستید. باید سعی کنید که مدیر شرکت یا اداره تان را از توانایی ها و لیاقت های خودتان آگاه کنید ، به خصوص در پروژه های گروهی. زیاد هم سر به سر آن همکار نگذارید اما اگر می بینید از جمله آن افرادی است که عقاید و ایده های شما را گرفته و به اسم خود جا می زند، دیگر باید دست به کار شوید.


همکاری که لجوج است
این فرد کسی است که دوست دارد همیشه عقاید و ایده های خودش اجرا شود و با عقاید دیگران کاری ندارد حتی اگر غیرکاربردی بودن یا بی تاثیر بودن ایده هایش برای همه مشخص باشد، باز هم معتقد است که راه و روش کاری خودش از همه بهتر است.
شیوه رفتار با او: بهترین چیز در چنین فردی این است که اگر ایده هایش قابل اجرا نیستند، شکستش او را متوجه خواهد کرد. به این دلیل بگذارید کار خود را انجام دهد تا نتیجه اش را ببیند. سعی کنید با آرامش، عقاید و ایده های دیگر را برایش توضیح دهید، همیشه به حالت کلی صحبت کنید و حرف هایتان حالت امری نداشته باشد.


همکاری که از پشت خنجر می زند
این شخصی است که همه ما به راستی از او متنفریم. این فرد همیشه درباره شما و کارهایتان به بدگویی مشغول است و این کار را معمولا پشت سرتان انجام می دهد. دوست دارد که شما را نزد دیگران تبدیل به فردی انزجار آور کند.
شیوه رفتار با او: دفعه اولی که از این موضوع اطلاع پیدا کردید، او را تنها به مکانی خلوت ببرید و به او بگویید که از کارهایش اطلاع دارید. اگر همان بار اول این کار را انجام دهید، او تا حدی حساب کار خود را خواهد کرد و البته ممکن است جلوی چشم شما زیر همه چیز بزند اما روال کار دستش می آید.


همکاری که تقصیرات را گردن دیگران می‌اندازد
این فرد کسی است که هیچ گاه مسئولیت اشتباهات خود را نمی پذیرد و تقصیر را گردن دیگران می اندازد.
شیوه رفتار با او: اگر رفتارش درست بود، شما هم قسمتی از مسئولیت را بپذیرید حتی اگر بیشتر تقصیر گردن او بوده باشد اما اگر هیچ اشتباهی نداشته اید، بهتر است حتما رئیس اداره یا شرکت را از این مسئله آگاه کنید.


اگر همه این راهکارها شکست بخورد
شما همه سعی خود را برای انجام این کارها در برخورد با افراد مشکل دار در محل کارتان کرده اید؛ اما هنوز نتوانسته اید موفق شوید. در چنین موقعیت هایی می توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
1-از او دوری کنید: لزومی ندارد که به طور کامل او را نادیده بگیرید، اما تا آن جا که می توانید از برخورد با او خودداری کنید.
2-درخواست انتقالی کنید: می توانید از مدیر قسمت تان درخواست کنید شما را به بخش دیگری منتقل کند تا برای همیشه از دست آن فرد خلاص شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    عالی