التهاب مزمن عارضه شایعی است که به بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و سندروم متابولیک کمک می‌کند.

خوراکی‌هایی که برای پیشگیری از دیابت و فشارخون بالا مفیدند

سلامت نیوز:التهاب مزمن عارضه شایعی است که به بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و سندروم متابولیک کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، التهاب مزمن بر اثر تعدادی فاکتورهای زیست محیطی همچون مصرف خوراکی‌های فراوری شده، چربی‌های اشباع شده، مواد قندی و شیمیایی ناشی می‌شود.

در مقابل خوراکی‌های طبیعی متعددی وجود دارد که می‌تواند سطح التهاب را در بدن کاهش دهد و شامل میوه‌های تازه و سبزیجات، ماهی، غلات و برخی از ادویه‌ها می‌شود. همچنین افزایش میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی می‌تواند مهم‌ترین گام در پیشگیری از التهاب در بدن باشد.

سایت مدیکال دیلی به سه ماده خوراکی اصلی موثر در کاهش التهاب در بدن اشاره کرده که به شرح زیر است:

زنجبیل: این ماده خوراکی حاوی بیش از ۵۰۰ ترکیب طبیعی است که خواص بی شماری برای سلامتی به همراه دارد. در حالیکه هنوز به صورت علمی چگونگی تاثیرگذاری زنجبیل در کاهش التهاب بدن مشخص نشده شواهد حاکی از آن است که زنجبیل به کاهش التهاب موثر در بروز انواع سرطان و آرتریت کمک می‌کند.

ویتامین C: این ویتامین که در گریپ فروت، پرتغال، لیمو و بسیاری از سبزیجات وجود دارد بیشتر به دلیل خاصیت پیشگیری از سرماخوردگی شناخته شده است. اما ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که تاثیرات مضر استرس را کاهش می‌دهد. همچنین در کنار ویتامین E خاصیت ضدالتهابی موثری پیدا می کند. ویتامین C که محلول در آب به حساب می‌آید در بدن ذخیره نمی‌شود و باید در طول روز مصرف شود تا به سطح مطلوب برسد.

امگا ۳ و اسیدهای چرب ضروری: این ترکیب‌ها از چربی‌های مفید هستند که به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، درد مفاصل، مشکلات سلامت روان و التهاب کمک می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha