دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 199857

‌یک کارشناس گیاهان دارویی به بیان نکات لازم برای رفع جوش پرداخت.

توصیه‌هایی "گیاهی" برای رفع جوش صورت

سلامت نیوز:‌‌یک کارشناس گیاهان دارویی به بیان نکات لازم برای رفع جوش پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌کیوان بهرامی ، پرهیز از مصرف چربی، غذاهای سرخ کرده، سس، خامه، تخمه، زرده تخم مرغ، شکلات و شیرینی، تنقلات و هله هوله، گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، نوشابه‌های گازدار، همبرگر، آجیل و خشکبار را در رفع جوش موثر دانست.

وی شستشوی شبانه قبل از خواب با صابون ضدجوش مناسب براساس وضعیت صورت را در کاهش جوش زدن تاثیرگذار دانست و افزود: روزهای فرد ماسک ضدجوش به مدت نیم ساعت استفاده شود و روزهای زوج نیز بخور مناسب براساس وضعیت پوست به مدت 10 دقیقه انجام شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: از حوله زبر و خشن، کیسه و لیف زیاد استفاده نکنید، زیرا جای جوش‌ها روی صورت باقی می‌ماند. می‌توان بعد از استحمام روغن بنفشه موضعی استفاده کرد.

وی، یبوست و اختلالات قاعدگی را در جوش زدن اثرگذار عنوان کرد و گفت: آرامش فکری و روحی در شفافیت پوست تاثیر زیادی دارد و خواب و استراحت کافی نیز در داشتن پوستی خوب بسیار موثر است.

بهرامی توصیه کرد: آداب غذاخوردن را حتما رعایت کنید. پرخوری نکنید. هنگام غذا خوردن و تا یک ساعت بعد از آن دراز نکشید، ثانیا با غذا آب و مایعات ننوشید. سعی کنید صبحانه را قبل از ساعت هشت صبح بخورید.

وی در ادامه عنوان کرد: در حالت کلی جوش‌های ناشی از غلبه دم و صفرا که اکثرا قرمز هستند، زودتر از جوش‌های ناشی از غلبه سودا و بلغم درمان می‌شوند، لذا در کنار رعایت نکات فوق با انتخاب کرم، صابون، ماسک و بخورهای مناسب دوره درمان را باید کامل کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته بر اساس انواع جوش، درمان آنها کاملا متفاوت است و موارد مذکور تدابیر کلی برای رفع انواع جوش‌ها است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha