رییس مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان با اشاره به سابقه فعالیت شش ساله این مرکز بر روی سلول‌های بنیادی در ادامه به کاربرد آن در ترمیم ضایعات سوختگی اشاره کرد و افزود: در این شیوه درمانی خطر بروز اسکار هیپرتروفیک (درترمیم کمتر از 10 روز) حداقل است.

موفقیت مركز در درمان چین و چروک پوست و زخم پای دیابتی

دکتر نیلفروش زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که چنانچه ترمیم زخم با تاخیر ایجاد شود، شانس بروز اسکار بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: استراتژی مناسب در درمان و بهبود زخم اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی، ترمیم اسکار لیشمانیوز (محل زخم سالک جلدی) را از دیگر کاربردهای سلولهای فیبروبلاست (سلول‌های گرفته شده از سلولهای بنیادی) برشمرد و افزود: نتایج این روش درمانی در زن 21 ساله‌ای که از 16 سال پیش به لیشمانیوز جلدی دچار شده و با اسکار بدشکلی بر روی گونه چپ موئاجه بود رضایت بخش بوده است.


رییس مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان با اشاره به گزارش20 مورد بیمار مبتلا به چین و چروک که به روش کشت سلولهای فیبروبلاست اتولوگ مداوا شده‌اند، گفت: استفاده از کشت سلولهای فیبروبلاست مورد تایید FDA آمریکا است.

نیلفروش زاده با بیان اینکه در بررسی 20 بیمار شامل 17 زن و سه مرد سلولهای فیبروبلاست اتولوگ در چین نازولبیال آنان تزریق شد، افزود: میزان بهبودی پس از شش ماه 20 تا 60 درصد گزارش شد.

وی در پایان کاربرد سلولهای فیبروبلاست در درمان چین و چروک پوست و زخم پای دیابتی، کاربرد سلولهای فیبروبلاست و کراتینوسیت در درمان اسکارهای آتروفیک صورت و زخم ناشی از سوختگی و کاربرد سلولهای ملانوسیت در درمان ویتیلیگو و بالاخره کاربرد سلولهای بنیادی فولیکول مو در درمان طاسی را از جمله پیشرفت‌های این مرکز عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha