دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 199864

یك متخصص پوست و مو گفت: پوست در ناحیه آرنج و زانو ضخیم شده است و هر كجا كه پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود؛ ولی در واقع این تیرگی ها با لك اشتباه گرفته می شوند.

علت تیرگی های «آرنج» و «زانو» چیست؟

سلامت نیوز:یك متخصص پوست و مو گفت: پوست در ناحیه آرنج و زانو ضخیم شده است و هر كجا كه پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود؛ ولی در واقع این تیرگی ها با لك اشتباه گرفته می شوند.


به گزارش سلامت نیوز دكتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت و گو با برنامه «فراسو» شبكه رادیویی سلامت با اشاره به نقش لیزر در درمان بیماری های پوست و مو و به ویژه كك و مك و ملاسما افزود: لیزر در درمان ملاسما خیلی توصیه نمی شود و می توان گفت لیزر كردن به ملاسما خوب جواب نمی دهد. استفاده از لیزر در درمان لك ناشی از جوش گاه نیز توصیه نمی شود درمان اگر دارویی باشد، بهتر است.


وی با بیان اینكه هر كسی كه به دلیل مشكل پوستی از لیزر استفاده می كند؛ باید به طور مداوم، پس از انجام این كار، از كرم ضد آفتاب مناسب استفاده كند، ادامه داد: در صورت استفاده نكردن از كرم ضد آفتاب پس از لیزر، ممكن است لكه های پوستی دوباره نمایان شود.


احسانی با اشاره به اینكه علت لكه های پوستی ممكن است به بیماری های قارچی و میروبی باشد، گفت: این لكه ها باعث تیره شدن ناحیه ی مبتلا می شوند. البته با آزمایش می توان مشخص نمود كه آیا عوامل قارچی باعث ایجاد لكه ها شده اند یا میكروبی؛ ممكن است علت این لكه ها عوامل قارچی و عفونی هم نباشند.


وی در پاسخ به این پرسش كه علت تیرگی های ایجاد شده در آرنج و زانو چیست و این لكه ها چگونه درمان می شوند؟، ادامه داد: در واقع این ها با لك اشتباه می شوند. پوست در این ناحیه ضخیم شده و هر جا پوست ضخیم شود، تیره رنگ می شود. درمان این حالت، داروی ضد لك نیست؛ بلكه به این افراد داروهایی داده می شود كه پوست را نازك می كند؛ یعنی ضخامت پوست را با دارو كم تر می كند. یادمان باشد كه درمان لك با یك جلسه امكان پذیز نیست و درمان این افراد نیاز به پیگیری و مراجعات مكرر دارد.


احسانی در خصوص استفاده ضد آفتاب گفت: افراد معمولی باید از ضد آفتاب با SPF بین 30 تا 50 استفاده كنند؛ اما افراد مبتلا به بیماری XP كه پوستشان حساس است و از 2 سالگی كك و مك می زنند و در 4 سالگی مستعد سرطان می شوند از ضد آفتاب با SPF بالا بهره ببرند.
این متخصص پوست و مو در پایان اظهارداشت: این افراد باید از ضد آفتاب شیمیایی هم استفاده كنند. در افراد سفید پوست كه پوست بسیار حساس دارند نیز باید از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha