دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1999

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که شکلات تلخ برای شریان‌ها مفید است و جریان خون را در آنها تسهیل می‌کند.

شکلات تلخ برای قلب مفید است

به گزارش خبرگزاری فرانسه در کنوانسیون سالانه کالج متخصصان قلب آمریکا در نیویورک پژوهشگران دانشگاه ییل اعلام کردند فلاوونوئیدها،گروهی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان که در سبزی ها و میوه‌ها هم موجودند، نقش مهمی در سلامتی ایفا می‌کنند.

بررسی این محققان نشان داده است رابطه محکمی میان مصرف غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مانند چای سبز،میوه‌ها و سبزی‌ها و جلوگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی وجود دارد.

فراورده‌های کاکائو یا شکلات تلخ یکی از غنی‌ترین منابع فلاوونوئیدها در میان غذاهای رایج هستند.

پژوهشگران مرکز پژوهش پیشگیری دانشگاه ییل به بررسی 45 نفر پرداختند که برای شش هفته روزانه بیش از 200 گرم کاکائو با شکر، کاکائو بدون شکر یا دارونما را مصرف می‌کردند.

در این تحقیق کاکائو یک ابزار موفق در بهبود دادن کارکرد پوشش درونی عروق شمرده شد.

از 39 نفری که این آزمون را به پایان رساندند، یک مقیاس سلامت شریان‌ها یعنی "گشادی عروق ناشی از جریان خون" (FMD) به طور قابل‌توجهی در گروه‌های افرادی که کاکائو بدون شکر و کاکائو با شکر مصرف می‌کردند، نسبت به گروه شاهد افزایش یافت. این افزایش در گروهی که کاکائوی تلخ مصرف می‌کردند، بیشتر بود.


والنتین یانچو نایکی یک از این پژوهشگران گفت: "با وجود آنکه یافته‌های ما دال بر آن نیست که افراد باید به عنوان بخشی از غذای روزمره شروع به خوردن شکلات زیاد کنند، اما می‌توان نتیجه گرفت که شکلات تلخ و سایر غذاهای غنی از فلاوونوئیدها ممکن است از لحاظ سلامت قلب و عروق سودمند باشند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha