قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس گفت: شاخص‌ترین تكالیف برنامه پنجم توسعه كشور در حوزه سلامت، پیشگیری و آموزش همگانی، پزشك خانواده، هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها و سیستم ارجاع هستند.

اولویت‌های وزارت بهداشت در برنامه پنجم تشریح شد
به گزارش سلامت نیوز ، سید رمضان محسن‌پور افزود: وزارت بهداشت از قبل راجع به پیشگیری و آموزش همگانی مردم در حوزه سلامت برنامه‌های مفصلی داشته است كه در پیشنهاد دولت در برنامه هم آورده شده و مورد توجه جدی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز واقع شده است.
وی افزود: اجرای طرح‌های پزشك خانواده و سیستم ارجاع و هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها نیز تكالیف مهم دیگر برنامه 5 ساله پنجم توسعه كشور است كه اعتبار اجرای آن‌ها در بودجه سال 89 كشور لحاظ شده است.

*پر رنگ بودن رویكرد فرهنگی دولت در برنامه

وی از پر رنگ بودن رویكرد فرهنگی دولت در احكام برنامه پنجم توسعه با توجه به رویكرد فرهنگی دولت دهم خبرداد و گفت: وقتی رویكرد دولت فرهنگی است طبیعی است كه به مصوبات وزارت بهداشت نیز به عنوان یك وزارتخانه فرهنگی، اجتماعی نگاه فرهنگی شده باشد.
وی افزود: در هر دو مورد تنظیم برنامه پنجم توسعه و اختصاص اعتبارات در بودجه 89 رویكرد كار فرهنگی در حوزه سلامت قابل توجه است.

*تمام جمعیت ایران مخاطب برنامه‌های حوزه سلامت

محسن‌پور مخاطبان برنامه‌های حوزه سلامت را تمام مردم ایران دانست و اظهار داشت: با توجه به حوزه مأموریت‌های وزارت بهداشت كه شامل بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است و طیف گسترده مخاطبان برنامه‌های حوزه سلامت كه تمام مردم كشور را در برمی‌گیرد، احكام برنامه پنجم توسعه بعد از طی 4 ماه كار كارشناسی مداوم در كمیسیون تخصصی دولت به تصویب رسید.
وی با اعلام اینكه سیاست دولت تجمیع احكام برای تلخیص برنامه بود، بیان كرد: با توجه به این سیاست دولت، تغییراتی در شكل احكام داده شد و احكامی كه شباهت ظاهری داشته ولی بسیاری از گره‌ها را باز می‌كرد تجمیع شدند.

*جمع‌بندی ما رأی آوردن برنامه است

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس با اعلام اینكه در تنظیم و تصویب این برنامه رایزنی‌های زیادی با كمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی اعم از كمیسیون بهداشت و درمان، كمیسیون آموزش و تحقیقات و كمیسیون اجتماعی شده است اظهار داشت: با همكاری اعضای محترم این 3 كمیسیون و هماهنگی‌های خوبی كه ایجاد شد امیدواریم مصوبات برنامه پنجم توسعه در كمیسیون تلفیق و صحن علنی رأی لازم را برای اجرا بیاورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha