دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 199977

دلیل اصرار دولت بر انتقال آب کارون از سرچشمه های آنها به استان اصفهان در قالب طرح بهشت آباد و با استفاده از کانال کشی با وجود هشدارها و مخالفت ها چیست؟

انتقال آب کارون چرا؟

سلامت نیوز: دلیل اصرار دولت بر انتقال آب کارون از سرچشمه های آنها به استان اصفهان در قالب طرح بهشت آباد و با استفاده از کانال کشی با وجود هشدارها و مخالفت ها چیست؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران؛ به هنگام سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان خوزستان به مصوبه اخیر هیات دولت درباره انتقال آب از خوزستان و چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان اعتراض کردند.

در این باره می توان چند سوال را مطرح کرد.

- چرا هیات دولت با وجود مخالفت ها در خوزستان و چهارمحال و بختیاری و سازمان محیط زیست، مصوبه ای درباره اجرای انتقال آب از جنوب غربی ایران به استان اصفهان و مرکز ایران صادر کرده است ؟  آیا این موضوع منجر به بی اعتمادی مردم دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری نمی شود؟

- دلیل اصرار دولت بر انتقال آب کارون از سرچشمه های آنها به استان اصفهان در قالب طرح بهشت آباد و با استفاده از کانال کشی با وجود هشدارها و مخالفت ها چیست؟

هر کسی که به اهواز و دیگر شهرهای خوزستان سفری داشته باشدمتوجه می شود مردم در این استان و شهرها از آب شرب قابل مصرف برخوردار نیستند و آب شرب مورد نیاز خود را از آب فروشان می خرند.

به راستی اگر خوزستان، آبی دارد چرا برای مصرف معمولی و شرب مردم در اهواز و دیگر شهرهای این استان اختصاص نمی یابد. همزمان کشاورزان خوزستان نیز می گویند اگر استان آبی دارد چرا مانع از بسیاری از کشاورزی ها در استان به دلیل کم آبی می شوند؟

مردم و نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال وبختیاری در کنار مقامات سازمان محیط زیست با انتقال آب کارون به استان اصفهان مخالف اند و اجرای این طرح تنها منجر به ایجاد اختلاف میان بخش های مختلف مردم ایران می شود که اقدامی نادرست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha