انتقال ویروس ایدز از طریق استفاده مشترك از وسایل تزریقی مواد مخدر كاهش داشته ولی به صفر نرسیده و برنامه‌های نظارتی و كنترلی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

درصد انتقال ایدز از راه تزریق كاهش یافته ولی به صفر نرسیده است
دكتر عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام این خبر گفت: مطالعات نشان داده است برنامه‌های كاهش آسیب وزارت بهداشت در بین گروه‌های مصرف كننده تزریقی درخصوص ابتلا به ایدز تأثیر مثبت خود را در سال‌های اخیر نشان داده و در 8 سال گذشته شاهد كاهش انتقال ویروس ایدز (HIV)‌ در این گروه‌ها بوده‌ایم ولی این انتقال هنوز به صفر نرسیده است.
وی افزود: بنابراین برنامه‌های كاهش آسیب چه از طریق تزریق چه از راه‌های غیرتزریق، چه در زندان‌ها و چه در جامعه باید با كیفیت و مداومت بیشتر ادامه یابد.
وی با اشاره به شیوع مصرف مواد روانگردان در بین نوجوانان و جوانان جامعه، این معضل را عامل افزایش شیوع ایدز از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده دانست و گفت: در سال‌های اخیر متأسفانه انتقال جنسی ایدز بیشتر از قبل شده و باید با اجرای برنامه‌های جامعی كه از سوی وزارت بهداشت شروع شده است از تكرار تجربیاتی كه از انتقال تزریقی ایدز بدست آمده در راه‌های انتقال جنسی ایدز جلوگیری كنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha