مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: استقرار 50 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس به عنوان مددسرای سیار و بسیج همگانی شهروندان که نشان‌دهنده احساس مسئولیت شهروندان در برابر این افراد است باعث شد که تلفاتی در روزهای سرد سال نداشته باشیم.

در روزهای سرد پایتخت هیچ کارتن‌خوابی از یخ‌زدگی فوت نشده

سلامت نیوزمدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: استقرار 50 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس به عنوان مددسرای سیار و بسیج همگانی شهروندان که نشان‌دهنده احساس مسئولیت شهروندان در برابر این افراد است باعث شد که تلفاتی در روزهای سرد سال نداشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،رضا قدیمی درباره آمار مرگ و میر کارتن‌خواب‌ها در سرمای اخیر تهران گفت: براساس اطلاعاتی که از بخش‌های مختلف مثل پلیس بهشت زهرا و پزشک قانونی‌ گرفته‌ام خوشبختانه تلفاتی در سرمای اخیر تهران درمیان کارتن‌خواب‌ها نداشته‌ایم و هیچکس در اثر یخ‌زدگی جان خود را ازدست نداده است.

وی با اشاره به  5 هزار تماس تلفنی با سامانه 137شهرداری تهران درباره دادن نشانی افراد کارتن‌خواب به شهرداری برای حضور آنان در مددسراها و گرمخانه‌ها ادامه داد: استقرار 50 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس به عنوان مددسرای سیار و بسیج همگانی شهروندان که نشان‌دهنده احساس مسئولیت شهروندان دربرابر این افراد است باعث شد که تلفاتی در روزهای سرد سال نداشته باشیم.

قدیمی با تاکید براینکه امکانات ما محدود است اما اطلاع‌رسانی شهروندان را پی‌گیری خواهیم کرد تا تعداد افرادی که دراین شب‌های سرد در خیابان می‌مانند به حداقل برسد، اظهار کرد: به نظر ما ظرفیت ایجاد شده برای اسکان افراد کارتن‌خواب کافی است اما باید اطلاع لازم را از جای آنها داشته ‌باشیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اظهار امیدواری از حضور این افراد در مددسراها به صورت خودمعرف اضافه کرد: درب این مراکز روی تمامی این افراد باز است. ما از حداقل امکانات حداکثر استفاده را می‌کنیم و حتی اگر تخت‌ها پرباشد به صورت کف خواب روی زمین تشک پهن می‌کنیم و به هرحال این شرایط از بیرون ماندن در سرما بهتر است.

وی با اشاره به وجود 5 هزار تخت‌ در مددسرهای شهرداری تهران و پذیرش هزار نفر به صورت کف‌خواب، خاطرنشان کرد: ما نیازمند کمک شهروندان هستیم و امیدواریم از طریق سامانه 4379 به ما کمک کنند. ما به درب منازل برای دریافت کمک‌های آنها مراجعه می‌کنیم و حتی آنها را به سمت گرمخانه‌ها هدایت می‌کنیم تا کمک‌های خودرا ارائه دهند.

قدیمی همچنین  درباره جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر گفت: شهرداری در خصوص زنان و کودکان تکلیف قانونی و مجوز ندارد و مددسرای زنان ما نیز خودمعرف است و هرکس مراجعه کند در آنجا به او خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: گشت‌های ما نمی‌توانیم در ارتباط با ارجاع این افراد به مددسراها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. مگر در مقاطعی که در این خصوص حکم قضایی صادر شده باشد و ما براساس احکام قضایی این افراد را جمع‌آوری کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: فعلا طرح جدیدی در این زمینه جمع‌آوری زنان و کودکان نداریم اما درخواست ما این است که مجوز به ما بدهند که امسال هم بتوانیم زنان و کودکان بی‌سرپناه را ساماندهی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha