فوق‌تخصص جراحی پستان با اشاره به اینکه هر 50 دقیقه یک زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان می‌‌شود، گفت: یکی از اساسی‌ترین راه‌های تشخیص زودرس این بیماری آگاهی بیشتر زنان از عوامل خطر است.

هر 50 دقیقه یک زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان می‌شود

سلامت نیوز:فوق‌تخصص جراحی پستان با اشاره به اینکه هر 50 دقیقه یک زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان می‌‌شود، گفت: یکی از اساسی‌ترین راه‌های تشخیص زودرس این بیماری آگاهی بیشتر زنان از عوامل خطر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد هادی‌زاده ، در ارتباط با سرطان پستان اظهار داشت: بیماری‌های پستان و  خصوصا سرطان آن یکی از اساسی‌ترین بیماری‌های مربوط به زنان است که بروز آن باعث ایجاد مشکلات زیادی از جمله مشکلات حاد شخصیتی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی برای بیماران خواهد شد.

وی افزدو: سالانه حدود صد هزار زن ایرانی بین 17 تا 80 سال به سرطان پستان مبتلا می‌شوند و این یعنی هر 50 دقیقه یک زن ایرانی دچار این مشکل خواهد شد.

فوق‌تخصص جراحی پستان تصریح کرد: با توجه به عامل متعدد خطر هر روز به تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و از طرفی دیگر تشخیص زودرس این بیماری شاه کلید درمان آن بوده و از نظر طول عمر ،‌نوع درمان و هزینه‌های آن می‌تواند حائز اهمیت باشد.

هادی‌زاده اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین راه‌ها تشخیص زودرس این بیماری آگاهی بیشتر زنان از عوامل خطر و تشخیص این بیماری و همچنین معاینه ماهیانه توسط خودشان است؛ لذا در راستای تشخیص زودرس برای حفظ سلامتی و طول عمر همچنین کیفیت زندگی بیشتر بانوان ارتقای اطلاعات و آگاهی آنها نسبت به نشانه‌های ابتلا به این بیماری حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha