مدیرکل دفتر سلامت خانواده از آغاز اجرای طرح سنجش و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 90-89خبر داد و گفت : در طرح سنجش سال گذشته بیش از 900 هزار نوآموز مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند.

سال گذشته بیش از 900 هزار نوآموز مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت ، دکتر "محمداسماعیل مطلق "افزود:طرح سنجش و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 89-88 از تیرماه سال گذشته به مدت سه ماه در سراسر کشور اجرا شد که در مدت اجرای این طرح تعداد 955 هزار و 388 نوآموز در 823 پایگاه و 712 شهر و منطقه از نظر جسمی و ذهنی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی افزود:این طرح در پنج هزار مرکز بهداشتی و 18 هزار خانه بهداشت به مرحله اجرا درآمد.
مطلق گفت : در این طرح 76/1 درصد نوآموزان در شهر و 22/1 درصد در روستا مورد ارزیابی سلامت جسمی و روانی قرار گرفتند.
وی افزود :براساس نتایج بررسی‌های انجام شده در این طرح 3/1 درصد از نوآموزان دارای اختلال بینایی، 1/7 درصد اختلال شنوایی، 18 درصد اختلال ستون فقرات، 10/9 درصد اختلال توده بدنی و 7/6 درصد نیز دارای اختلالات آمادگی تحصیلی بودند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت گفت:همچنین نتایج دیگر این طرح حاکی از آن است که میانگین سن والدین 34/4 سال و 74 درصد نوآموزان خدمات بیمه درمانی داشته‌اند.
طرح سنجش و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 90-89 نیز از 29 خرداد ماه سال جاری با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در سراسر کشور آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha