سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 200010

مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد هوای تهران برای مدت یک هفته درشرایط سالم قرار دارد و انباشت آلایندگی نخواهد داشت.

تهران تا یک هفته به راحتی نفس می کشد

سلامت نیوز: مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد هوای تهران برای مدت یک هفته درشرایط سالم قرار دارد و انباشت آلایندگی نخواهد داشت.

به گزارش سلامت به نقل از ایرنا،مجید آزادی اظهارکرد: هوایی که اکنون در تهران شاهد آن هستیم تا یک هفته ادامه دارد و شاید به شرایط ناسالم برای گروه های حساس برسد که سریع از بین می رود.


وی افزود: با توجه به سامانه بارشی در کشور، امروز نیز تهران شاهد بارش خواهد بود و به تدریج از آن کاسته می شود، همچنین شمال و شمال غرب کشور، خراسان شمالی تا نزدیک شمال خراسان رضوی نیز بارندگی خواهد داشت.


وی ادامه داد: همچنین موج بارشی استان های گیلان، مازندران، سمنان، بخش های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار می دهد و موج بارشی دیگری یزد و شمال اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و در چهارشنبه فقط مشهد و اطراف شمال خراسان شمالی، بخش هایی ازاستان گلستان و مازندران بارش خواهد داشت و عصر چهارشنبه تقریبا همه جا صاف می شود.


آزادی افزود: روز پنج شنبه مجددا سامانه ای تمام سواحل شمالی کشور را درگیر می کند و به تدریج به سمت خراسان شمالی و گلستان حرکت می کند که این سامانه و به طور کلی تمام سامانه هایی که در این هفته وارد کشور می شوند روی هوای تهران نیز تاثیر می گذارند و باد ناشی از این سامانه ها مانع انباشت آلایندگی در پایتخت می شود از این رو تمام هفته هوای تهران سالم و گاها تا ناسالم برای گروه های حساس خواهد شد که سریع از بین می رود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این فصل بروز پدیده وارونگی دما امری طبیعی است اما به علت تاثیر سامانه های جوی که وارد کشور می شود، انباشت آلایندگی که موجب بروز مشکلات برای افراد شود در تهران نخواهیم داشت.


مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک وهم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: روز جمعه سامانه وارد شده به کشور تا حدودی تضعیف می شود و فقط بخش هایی از خراسان رضوی، شرق استان خراسان شمالی، مازندران، شمال و شمال استان تهران بارش خواهد داشت.
وی افزود: دوباره روزشنبه سامانه جدیدی وارد می شود که بخش های سواحل شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و باد ناشی از آن نیز بر روی تهران تاثیر می گذارد و موجب پراکنده شدن آلودگی در پایتخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha