سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 200014

همه کسانی که بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی را تجربه کرده اند، نگرانی های قابل درکی در مورد وضعیت سلامت خود بعد از این عارضه دارند.

راهنمای زندگی سالم بعد از تجربه حمله قلبی!

سلامت نیوز:همه کسانی که بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی را تجربه کرده اند، نگرانی های قابل درکی در مورد وضعیت سلامت خود بعد از این عارضه دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، خبر خوب این است که با اتخاذ یک شیوه زندگی سالم از جمله رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم برای کنترل وزن بهتر و تماس منظم با پزشک، می توان فشار خون، کلسترول بالا و قند خون بالا را برای بهبود سلامت قلب، کنترل کرد.

به تمام بیماران بعد از تجربه اولین حمله قلبی، توصیه می شود فعال و آگاه بوده و در انجام حرکات ورزشی محتاط باشند اما نترسند! چون ورزش یکی از بهترین کارهایی است که بعد از حمله قلبی برای تقویت قلب و حفظ سلامت کلی بدن می توان انجام داد.

شرکت در برنامه های توانبخشی: یکی از بهترین راه ها برای حفظ فعالیت بدنی بعد از حمله قلبی، شرکت در برنامه های توانبخشی قلبی تحت نظارت است. برنامه های توانبخشی قلبی یک رویکرد چند رشته ای برای بهبود وضعیت بیمار است. این برنامه ها شامل تربیت بدنی، برنامه های روان پزشکی و تغذیه ای است. به تدریج با افزایش سطح تمرینات توانبخشی، به بیمار این اعتماد به نفس بازگردانده می شود که چطور با خیال راحت فعالیت های روزمره زندگی را از سر بگیرد.

انتخاب ورزش های مناسب برای تمام بدن: ورزش بعد از حمله قلبی می تواند منجر به تقویت قلب شود. البته باید ورزش های مناسب را برای افزایش انرژی، کنترل وزن و کاهش استرس انتخاب کرد. بهترین ورزش برای قلب، تمرینات هوازی با استفاده از کل بدن است؛ شامل پیاده روی، دو چرخه سواری و شنا. بیماران همچنین ممکن است تمریناتی برای افزایش قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را نیز دنبال کنند.

رعایت سرعت در ورزش: طبیعی است که انجام فعالیت بدنی بعد از حمله قلبی با خستگی همراه باشد. برای همین به بیماران استراحت و خواب کافی در دوران بهبودی توصیه میشود. داشتن چرت بعد از ظهر نیز مهم است. پزشک شما انجام یک برنامه ورزشی تدریجی شامل 10 تا 30 دقیقه سه بار در هفته را توصیه خواهد کرد. تعداد و طول مدت حرکات ورزشی باید کاملا تدریجی باشد.

اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین: هل دادن، کشیدن، یا بلند کردن اجسام سنگین در شش تا 12 هفته اول بعد از حمله قلبی را باید کاملا فراموش کرد. پزشک شما ممکن است شما را برای اجتناب از انجام تمرینات ایزومتریک راهنمایی کند. این نوع ورزش ها ممکن است منجر به افزایش ناگهانی در فشار خون و ضربان قلب شود.

انجام محتاطانه کارهای خانه: کارهای خانگی می تواند در طول دوره توانبخشی یک نوع ورزش محسوب شود اما اقدامات خانگی باید امن باشند و درست مانند ورزش شدت و سرعت آنها تدریجی باشد. به طور کلی در شش هفته اول بعد از حمله قلبی، از بلند کردن اجسام سنگین باید به شدت خودداری شود.

توجه به علائم هشدار دهنده: پس از تجربه حمله قلبی، شما باید از علائم قلبی که شاید تجربه کنید، آگاه باشید و آنها را به پزشک تان اطلاع دهید. در طول هر نوع فعالیت توانبخشی، اگر شما تجربه اشکال در تنفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، تهوع، عرق سرد و یا ضربان قلب نامنظم را داشتید، باید فعالیت خود را متوقف کرده و با پزشک تان تماس بگیرید. این علائم شاید شما را مجبور کند تحت یک برنامه توانبخشی تحت نظارت مستقیم قرار بگیرید.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha