سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 200019

گاهی دلیل رفتارهای منفی طرف مقابل، رفتار خودتان است، هر کنشی، واکنشی را در پی دارد. کنش های فردی خودتان را بررسی کنید. دوباره معیارهایش برای ازدواج را از وی بپرسید. برای تغییر رفتار ایشان تلاش نکنید بلکه رفتارهای خودتان را تغییر دهید چراکه بعد از آن رفتارهای ایشان هم تغییر می کند.

اخلاق همسرم بعد از عقد به کل عوض شده است

سلامت نیوز_*زهرا وفایی جهان:گاهی دلیل رفتارهای منفی طرف مقابل، رفتار خودتان است، هر کنشی، واکنشی را در پی دارد. کنش های فردی خودتان را بررسی کنید. دوباره معیارهایش برای ازدواج  را از وی بپرسید. برای تغییر رفتار ایشان تلاش نکنید بلکه رفتارهای خودتان را تغییر دهید چراکه بعد از آن  رفتارهای ایشان هم تغییر می کند.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشت: مردی27 ساله هستم و حدود 3 سال است که با یک خانم که 22 سال دارد، آشنا شدم به صورت تلفنی. بعد از این که قرار ازدواج گذاشتیم و نشان بردیم برای عقد، اخلاق این خانم به کل عوض شده و با حرف های طعنه آمیز باعث افسردگی و عصبانیت من شده است که الان احساس پشیمانی می کنم.


پاسخ:

منظورتان از تغییر رفتار ایشان چیست؟ آیا در این مدت، شناخت کافی از ایشان کسب کردید؟ چه انتظاراتی برای ازدواج در نظر گرفتید که برآورده نشده است؟ شما سابقه افسردگی و عصبانیت داشته اید؟ با ایشان درباره پشیمانی خودتان صحبت کرده اید؟ ایشان هم پشیمان شده است؟ قبل از هر چیز به این سوالات باید پاسخ بدهید.


بررسی تغییر رفتار همسرتان
منظورتان از تغییر رفتار همسرتان چیست؟ آیا به شما کم توجهی می کند و از شما فاصله می گیرد یا این که با خانواده شما و رفتارهای خانواده شما مشکل دارد. درباره خواسته ها و انتظاراتش از او سوال کنید و این که دلیل تغییر رفتارهایش چیست؟ سعی کنید نقایص و ایرادهای رفتاری خودتان را رفع کنید. گاهی دلیل رفتارهای منفی طرف مقابل، رفتار خودتان است، هر کنشی، واکنشی را در پی دارد. کنش های فردی خودتان را بررسی کنید. دوباره معیارهایش برای ازدواج  را از وی بپرسید. برای تغییر رفتار ایشان تلاش نکنید بلکه رفتارهای خودتان را تغییر دهید چراکه بعد از آن  رفتارهای ایشان هم تغییر می کند.


سبک زندگی تان را شاد کنید
گفتید هم اکنون از عصبانیت و افسردگی رنج می برید. افسردگی سبب کاهش هیجان، فعالیت، شور و نشاط و بی حوصلگی ، خستگی و منزوی شدن شده و این مجموعه رفتارهای شما، سبب رنجش ایشان می شود و امکان دارد که تغییرات رفتاری ایشان به خاطر عصبانیت و افسردگی شما باشد. سعی کنید تکنیک های مقابله با خشم را تمرین کنید و  برای رفع افسردگی تان سبک زندگی شاد را جایگزین سبک زندگی فعلی تان کنید.


تصمیم گیری نهایی قبل از رفتن زیر یک سقف
با ایشان درباره پشیمانی تان صحبت کنید. الگوهای آزار دهنده رفتاری ایشان را مطرح و درباره احساس و فکر او در مورد شرایط زندگی فعلی تان صحبت کنید. حرف های طعنه آمیز از طرف فردی زده می شود که خشم دارد و از طریق طعنه زدن به دنبال تخلیه خشم خود است. خشم وی را به چالش بکشید و ببینید با کدام الگوهای رفتاری شما مشکل دارد؟ بعد از این که اطلاعات کاملی را که دلایل نارضایتی او است دریافت کردید، سعی کنید تغییرات رفتاری داشته باشید. اگر باز هم بعد از تغییرات رفتاری بهبودی حاصل نشد به مشاور خانواده مراجعه کنید و از مشاور کمک بگیرید و در نهایت بعد از تلاش های خودتان و همسرتان و کمک گرفتن از مشاور، تصمیم نهایی را برای ادامه یا پایان دادن به این رابطه قبل از رفتن به زیر یک سقف بگیرید.

*روان‌شناس عمومی دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha