دكتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه افتتاح كارخانه داروسازی اكتوور و افتتاح پروژه خط دارویی بیوتكنولوژی گفت: شركت داروسازی اكتوور بیشتر داروهایی در زمینه بیماریهای قلبی، مغز و اعصاب، روان پزشكی و برخی داروهای پیوند كلیه را تحت لیسانس شركت‌های معتبر خارجی و سه برابر كمتر از قیمت مشابه خارجی آن تولید می‌كند. این شركت داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت است.

كارخانه داروسازی اكتوور به بهره برداری رسید
به گفته وزیر بهداشت، شركت داروسازی اكتوور سالانه یك میلیارد قرص و كپسول تولید می‌كند.


دكتر دستجردی ابراز امیدواری كرد كه شركت داروسازی اكتوور در سال آینده محصولات بایوتك را به تولید برساند.

وزیر بهداشت گفت: داروهایی كه اكنون در شركت داروسازی اكتوور تولید می‌شود از جمله داروهایی است كه تاكنون از خارج كشور وارد می‌شده است. به این ترتیب با افتتاح این كارخانه داروسازی، درصدی از داروهای وارداتی كاسته می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینكه صنعت داروسازی ایران در منطقه رتبه اول را دارد، ادامه داد: صنعت داروسازی ایران در دنیا نیز بی‌نظیر است. ایران از جمله كشورهای معدود دنیاست كه از نظر عددی 96 درصد داروهای مورد نیاز خود را در داخل تولید می‌كند.


وزیر بهداشت در پایان در رابطه با استقرار پزشك خانواده در شهرها نیز گفت: اكنون پزشك خانواده در سه استان كشور مستقر است، زیرساخت‌های لازم برای استقرار پزشك خانواده در این سه استان فراهم شده و وزیر رفاه نیز تفاهم نامه مربوطه را امضا كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha