سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 200030

یك دکترای تغذیه و رژیم درمانی گفت: با رعایت رژیم های غذایی سالم و تبدیل آن به رفتار تغذیه ای، می توان سلامت قلب را تضمین کرد.

رژیم های غذایی سالم، تضمین کننده سلامت «قلب» است

سلامت نیوز:یك دکترای تغذیه و رژیم درمانی گفت: با رعایت رژیم های غذایی سالم و تبدیل آن به رفتار تغذیه ای، می توان سلامت قلب را تضمین کرد.


به گزارش سلامت نیوز، خدیجه میرزایی، دکترای تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: در تمام کشورها، دسته ای از رژیم ها مورد توجه هستند؛ چرا که واحدهای غذایی مورد نیاز طی روز در این رژیم ها تعریف شده و طبق مطالعات انجام شده، افرادی که این رژیم ها را به عنوان عادات تغذیه ای شان برگزیده اند، تندرستی بالاتری دارند.


وی در ادامه بیان كرد: ممکن است این رژیم ها برای هدف خاصی طراحی شده باشد؛ به عنوان مثال رژیم هایی که برای بیماران قلبی، دیابتی و یا افزایش قدرت حافظه تعریف شده است که بر این اساس، واحدهای غذایی مورد نیاز در آن مشخص شده است.
میرزایی تاكید كرد: این رژیم ها مقیاسی برای سنجش سلامتی افراد است که تا چه اندازه به شاخصه های سلامت نزدیک هستند.
عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: می توان از این رژیم ها به رژیم مدیترانه ای اشاره داشت که برای بیماران قلبی مناسب است.


وی ادامه داد: مطالعات انجام شده حاکی از آن است ساکنین نواحی مدیترانه از سلامت قلب باللتری برخوردارند.
این دکترای تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهارداشت:مصرف غذای دریایی، زیتون و سبزیجات در رژیم مدیترانه ای یک اولویت است و این مهم، تضمینی برای سلامت قلب و عروق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha