مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در واکنش به برخی اظهارات در باره امتناع این سازمان از پرداخت مستمری مادران متوفی به فرزندان آنان گفت: مستمری مادران متوفی تحت پوشش این سازمان به فرزندان آنان تعلق می گیرد.

مستمری مادران متوفی تحت پوشش تامین اجتماعی به فرزندان آنان تعلق می گیرد

سلامت نیوز:  مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در واکنش به برخی اظهارات در باره امتناع این سازمان از پرداخت مستمری مادران متوفی به فرزندان آنان گفت: مستمری مادران متوفی تحت پوشش این سازمان به فرزندان آنان تعلق می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیدمحمدعلی جنانی  افزود: تا قبل از دی ماه سال 1386 زمانی که مادری فوت کند صرفنظر از اینکه فرزندش تحت کفالت باشد یا نه، مستمری به فرزندان آنها داده نمی شد اما اکنون هر مادری به هر دلیلی فوت کند و تحت پوشش این سازمان باشد، مستمری این مادر فوت شده به فرزندانش داده می شود.

چندی است که ابهاماتی درباره مستمری مادرانی که شاغل و دارای بیمه تامین اجتماعی هستند،‌ پیش آمده که در این زمینه برخی می گویند پس از مراجعه به شعب تامین اجتماعی از دادن مستمری مادران متوفی به فرزندان آن امتناع می شود اما سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که این مستمری چه پدرشان در قید حیات باشد و چه نباشد چون مادر آنان حق بیمه پرداخت کرده، به این افراد پرداخت می شود.


وی ادامه داد: تا پیش از سال 1386 مستمری مادران فوت شده به فرزندان آنها تعلق نمی گرفت اما اکنون براساس قانون تامین اجتماعی، اگر زنی فوت کند حقوق و مستمری اش به فرزندانش می رسد.


جنانی همچنین درباره تعلق گرفتن مستمری شوهر به همسرش در سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: در مستمری بازماندگان برای بانوان، افرادی که شوهرشان فوت کند مستمری برای آنها برقرار می شود.


وی ادامه داد: همچنین چنانچه مستمری برای بانویی که شوهرش فوت شده، برقرار شود، اگر آن زن مجددا ازدواج کند، مستمری همچنان برقرار است و آن زن می تواند از مستمری همسر اولش که فوت شده نیز استفاده کند.


به گفته وی، اکنون بیش از 13 هزار بیمه شده اصلی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند و همچنین دو میلیون و 900 هزار نفر به عنوان مستمری بگیر شامل از کارافتادگان، بازنشستگان و بازماندگان از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
سازمان تامین اجتماعی اکنون با حدود نیمی از جمعیت کشور، 42 میلیون نفر افراد تحت پوشش دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha