رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از ذخیره فایل ژنی خبرنگاران در بانک ژنتیک پزشکی قانونی خبرداد و گفت: فایل ژنتیک کارکنان مشاغل آسیب‌پذیر همچون رانندگان، خلبانان و خبرنگاران در بانک ژنتیک ذخیره می‌شود تا در زمان بروز حوادث بتوان اقدامات سریعتری انجام داد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از ذخیره فایل ژنی خبرنگاران در بانک ژنتیک پزشکی قانونی خبرداد و گفت: فایل ژنتیک کارکنان مشاغل آسیب‌پذیر همچون رانندگان، خلبانان و خبرنگاران در بانک ژنتیک ذخیره می‌شود تا در زمان بروز حوادث بتوان اقدامات سریعتری انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد شجاعی در نشست خبری که در ارتباط با موضوع پایان یافتن مراحل تعیین هویت جانباختگان حوادث انفجار حله عراق و تصادف ریلی قطار سمنان برگزار شد، اظهارداشت: در صدد هستیم که بانک ژنتیک پزشکی قانونی را توسعه دهیم و اطلاعات آن را کامل کنیم تا در زمان بروز حوادث بتوان با سرعت بیشتری نمونه‌های اجساد را شناسایی کرد.

وی افزود: در حال حاضر ذخیره فایل ژنی مجرمین را در کشور آغاز کرده و در گام‌های بعدی فایل ژنی کارکنان مشاغل آسیب‌پذیر همچون خلبانان، رانندگان و خبرنگاران در این بانک ذخیره خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: در 7 ماهه نخست سال جاری نیز 10 هزار و 257 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار با مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 10 هزار و 542 نفر بود 2.7 درصد کاهش یافته است.

شجاعی عنوان کرد: 7 هزار و 982 نفر از کشته شدگان تصادفات مرد و 2 هزار و 275 نفر زن بوده‌اند همچنین در این مدت 6 هزار و 645 نفر در مسیرهای برون شهری و 2 هزار و 816 نفر در محورهای درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: در 7 ماهه امسال و براساس آمارهای موجود، استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین و استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی کمترین آمار تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت 209 هزار و 656 نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 149 هزار و 861 نفر مرد و 59 هزار و 795 نفر زن بوده‌اند که به طور کلی می‌توان گفت آمار مصدومان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7.4 درصدی داشته‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha