با تلاش و اقدام به موقع متخصصان و کادر درمان بیمارستان خاتم الانبیا مشهد، مداد سه سانتی متری از چشم دختر کلاس اولی خارج شد و چشم و بینایی وی سالم ماند.

عکس/مداد سه سانتی متری از چشم دختر کلاس اولی خارج شد

سلامت نیوز:با تلاش و اقدام به موقع متخصصان و کادر درمان بیمارستان خاتم الانبیا مشهد، مداد سه سانتی متری از چشم دختر کلاس اولی خارج شد و چشم و بینایی وی سالم ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،طی چند روز گذشته تصویری از دانش آموز هشت ساله مشهدی در فضای مجازی منتشر شد که به دلیل افتادن روی زمین، دچار مصدومیت از ناحیه چشم شده بود. در این حادثه کودک به هنگام بازی و دویدن در مدرسه، مدادی به دست داشته که بر اثر افتادن روی زمین قسمت انتهایی مداد شکسته و به داخل چشمش فرو می‌رود.

دکتر علی اکبر صابر مقدم، فلوشیپ فوق تخصصی استرابیسم و جراحی پلاستیک چشم در خصوص این حادثه و خطراتی که دانش آموزان را در مدرسه تهدید می‌کند به آنا گفت: متاسفانه این دانش آموز مداد به دست شروع به دویدن می‌کند که ناگهان به دلیل افتادن روی زمین، انتهای مداد ( حدود 3 سانتی‌متر) می‌شکند و به داخل چشمش فرو می‌رود.

وی که جراح این دانش‌آموز بوده افزود: متاسفانه اطرافیان تصور می‌کنند قسمت شکسته مداد که در دست کودک بوده به دلیل افتادن روی زمین گم شده است، اما متاسفانه انتهای مداد به داخل چشم کودک فرو رفته بود.

صابر مقدم در ادامه تصریح کرد: انتهای مداد به کره چشم کودک برخورد کرده و موجب پارگی پلک وی شده بود که بلافاصله اقدامات جراحی انجام و قسمت شکسته مداد از داخل پلکش خارج شد و اکنون در بیمارستان بستری است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: والدین و مسئولان مدرسه باید توجه داشته باشند که کودکان هنگام دویدن وسیله‌ای نوک تیز و خطرناکی مانند چوب، مداد و ... به دست نداشته باشند، زیرا ممکن است به دلیل افتادن روی زمین و برخورد آن به داخل چشم خطراتی جدی سلامت چشم را تهدید کند.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha