سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 200066

متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: در معرض قرار گرفتن اشعه ماوراءبنفش مصنوعی مثل سولاریزه کردن پوست (تیره کردن پوست) که متأسفانه هم اکنون بسیار مرسوم شده یکی دیگر از دلایل مهم ابتلا به سرطان پوست است که تحقیقات نشان داده که تا 70 درصد این خطر را افزایش می‌دهد.

هشدار در مورد زخم‌های ماندگار سطح پوست

سلامت نیوز:متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: در معرض قرار گرفتن اشعه ماوراءبنفش مصنوعی مثل سولاریزه کردن پوست (تیره کردن پوست) که متأسفانه هم اکنون بسیار مرسوم شده یکی دیگر از دلایل مهم ابتلا به سرطان پوست است که تحقیقات نشان داده که تا 70 درصد این خطر را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرشید اربابی متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: سرطان پوست شایع‌ترین سرطان بشر است اما به حدی این سرطان قابل درمان است که در اعلام آمارها لحاظ نمی‌شود.

وی افزود: درمان‌های این سرطان بسیار مؤثر هستند و بیشتر سرطان‌های پوست جزو سرطان‌های غیرملانوم هستند. ملانوم نوعی سرطان پوست است که در مقابل آن غیرملانوم قرار می‌گیرد.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی، گفت: وقتی می‌گوییم سرطان‌های پوست شفاپذیر هستند منظور سرطان‌های غیرملانوم هستند که بسیار شایع هستند و بالای 90 درصد سرطان‌های پوست را به خود اختصاص می‌دهند.

اربابی یکی از دلایل علاج‌پذیر بودن سرطان‌های پوست را کشف زودهنگام این سرطان دانست؛ سرطان در روده بزرگ سالهای سال رشد می‌کند در حالی که متوجه نمی‌شویم اما زخمی که در سطح بدن ایجاد می‌شود در وهله اول قابل تشخیص و درمان است.

وی توصیه کرد: همه مردم باید به این قضیه توجه کنند که زخمی که در بدن آنها ایجاد شده و خوب نمی‌شود می‌تواند نشانه بسیار مهمی از سرطان پوست باشد.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: این زخمها عموماً در ظاهر بدن یا داخل دهان ایجاد می‌شود و اغلب در جاهایی قرار می‌گیرند که آفتاب زیاد به آن سطح می‌تابد به همین دلیل مثلاً لب بالا بیشتر در معرض این سرطان قرار می‌گیرد.

اربابی، گفت: کودکانی که بسیار در مواجهه با آفتاب هستند و پوست آنها دچار سوختگی می‌شود همچنین در معرض این خطرند.

وی افزود: همچنین در معرض قرار گرفتن اشعه ماوراءبنفش مصنوعی مثل سولاریزه کردن پوست (تیره کردن پوست) که متأسفانه هم اکنون بسیار مرسوم شده یکی دیگر از دلایل مهم ابتلا به سرطان پوست است که تحقیقات نشان داده که تا 70 درصد این خطر را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha