وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره افزایش اعتبارات بیمه ها در لایحه بودجه سال ۹۶، افزود: اعتبارات بیمه سلامت نزدیک به ۹۰ درصد رشد داشته اما به دلیل آنکه دولت برای هزینه کرد آن سقف مشخص کرده بیمه سلامت باید هزینه‌های خود را کنترل کند.

رشد ۹۰ درصدی اعتبارات بیمه سلامت در لایحه ۹۶/ ۶۴۰۰ میلیارد به رقم بودجه بیمه سلامت اضافه شده است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره افزایش اعتبارات بیمه ها در لایحه بودجه سال ۹۶، افزود: اعتبارات بیمه سلامت نزدیک به ۹۰ درصد رشد داشته اما به دلیل آنکه دولت برای هزینه کرد آن سقف مشخص کرده بیمه سلامت باید هزینه‌های خود را کنترل کند.

به گزارش سلامت نیوز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، درباره لایحه بودجه سال 96 حوزه سلامت، افزود: در لایحه بودجه 96 اعتبارات بخش بهداشت و درمان به شکل منطقی دیده شده که رضایت بخش است امیدواریم سرجمع بودجه یعنی رقم 320 هزار میلیارد تومان محقق شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بودجه 96 سازمان برنامه و بودجه رقم قابل توجهی را برای بیمه سلامت ایرانیان دیده به گونه‌ای که طبق اعلام دولت 6400 میلیارد تومان به رقم بودجه فعلی بیمه سلامت اضافه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: امیدواریم ردیف هایی که سازمان برنامه بودجه برای وزارت بهداشت در نظر گرفته به طور کامل اختصاص داده شود مشکلی که طی دو سال گذشته اتفاق افتاد این بود اعتباراتی که در بودجه پیش بینی شد به دلیل داشتن سقفی برای آن، در بودجه تامین نشد و تخصیص پیدا نکرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر بگوییم بودجه سال گذشته را 290 هزار میلیارد تومان دیده بودند حدود 208 هزار میلیارد آن احتمال تحقق یافت حال امیدواریم سقف این بودجه به گونه‌ای باشد که کاذب نبوده و بتواند محقق شود، در عین حال رقم هایی که مجلس و دولت وعده می دهند نیز باید به گونه ای باشد که دستگاه اجرایی بتواند روی آن حساب باز کند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان دستگاه حساس و مهمی است زیرا بخش عمده این مبالغ مربوط به حقوق، دستمزد، تجهیزات پزشکی و دارو می شود که از ابتدای سال هزینه ایجاد می شود و اگر پول اختصاص پیدا نکند بدهی ها سنگین خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش اعتبارات بیمه‌ها در سال 96، افزود: بیمه سلامت نزدیک 90 درصد رشد داشته است و دولت برای آن سقفی مشخص کرده و باید این بیمه هزینه های خود را کنترل کند تا از این سقف تعیین شده افزایش پیدا نکند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: سال قبل مشکلی که در حوزه اعتبارات بیمه وجود داشت آن بود که کسری های سال 94 در بودجه 95 دیده نشد در عین حال اعتبارات سال 95 نیز به طور کامل محقق نشد البته حال با 8 هزار میلیارد تومانی که قرار است به صورت اوراق به بیمه سلامت تعلق گیرد امید است این بیمه بتواند کسری امسال خود را جبران کند و سال آینده نیز به اندازه ای که پول برای این سازمان معین کرده اند هزینه صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده و اکنون راهنمای بالینی آن آماده ابلاغ است و امیدواریم که سال آینده سال بهتری در حوزه بهداشت و درمان باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha