سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 200072

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار کشیدن حتی به صورت تفننی و گاه و بیگاه - حتی به اندازه کشیدن نصف سیگار در روز- می تواند کشنده باشد.

محققان: سیگار کشیدن تفننی هم کشنده است

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار کشیدن حتی به صورت تفننی و گاه و بیگاه - حتی به اندازه کشیدن نصف سیگار در روز- می تواند کشنده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه نشان می دهد افرادی که هفت نخ سیگار در هفته می کشند در قیاس با افرادی که سیگار نمی کشند، 64 درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام هستند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،این میزان افزایش خطر با افزایش خطر مرگ در سیگاری های قهار که 87 درصد بیشتر احتمال دارد در طول عمر خود به یک بیماری کشنده مبتلا شوند، تفاوت زیادی ندارد.


اما محققان موسسه های ملی بهداشت آمریکا هشدار می دهند که تعداد زیادی از افراد با این ذهنیت که سیگار کشیدن تفننی آسیبی برای سلامت ندارد، ادعا می کنند که روزانه کمتر از 10 نخ سیگار می کشند.


محققان می گویند: نتایج مطالعه جدید تاکیدی بر این حقیقت است که قرار گرفتن در معرض دود سیگار، در هیچ سطحی از آن سالم نیست و ترک مصرف سیگار برای همه سیگاری ها مفید است.


محققان در این مطالعه خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی مانند آمفیزم، و نیز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند.
این مطالعه نشان داد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری تنفسی در افرادی که هر روز بین یک تا 10 نخ سیگار می کشند، در قیاس با افرادی که هرگز سیگار نمی کشند، شش برابر و خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی عروقی یک و نیم برابر بیشتر است.
این مطالعه در مجله American Journal of Preventive Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha