علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در جزیره بالی اندونزی با لی کی وئون وزیر اشتغال و کار کره جنوبی دیدار و برای توسعه همکاری در بخش نظام تامین اجتماعی، پوشش بیمه ای، کارآفرینی و اعزام نیروی کار ایرانی بحث و تبادل نظر کرد.

رایزنی ربیعی با وزیرکار کره جنوبی برای اعزام نیروی کار ایرانی و توسعه نظام تامین اجتماعی

سلامت نیوز: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در جزیره بالی اندونزی با لی کی وئون وزیر اشتغال و کار کره جنوبی دیدار و برای توسعه همکاری در بخش نظام تامین اجتماعی، پوشش بیمه ای، کارآفرینی و اعزام نیروی کار ایرانی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار که در حاشیه شانزدهمین نشست سه جانبه منطقه ای آسیا و اقیانوس آرام سازمان بین المللی کار برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران را باثبات ترین کشور منطقه دانست و با طرح شیوه های مختلف رشد و توسعه کشورها، به معرفی ظرفیت ها، قابلیت ها و زمینه های همکاری و توسعه روابط تهران – سئول پرداخت.
همکاری در زمینه های بسط نظام تامین اجتماعی، حمایت های اجتماعی و پوشش های بیمه ای، تبادل دانش آموزش فنی و حرفه ای، کارآفرینی، اشتغال و اعزام نیروی کار ایرانی از مهمترین محورهای مذاکرات ربیعی با وزیر اشتغال و کار کره جنوبی بود.
لی کی وئون نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه روابط ریشه دار و دوستانه کره جنوبی و ایران، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات دو جانبه در آینده ابراز امیدواری کرد و آینده روشنی را برای روابط سئول – تهران پیش بینی کرد.
وی توسعه آموزش های شغلی، فنی و مهارتی و انتقال تجربه های آموزش مربیان و کارگران ایرانی، تبادل تجربیات و دانش در زمینه بازار کار، بیمه، توسعه نظام های اجتماعی و زمینه های همکاری در عرصه تامین اجتماعی و رفاهی را از جمله محورهایی اعلام کرد که کره جنوبی و ایران می توانند در زمینه آن همکاری کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر اشتغال و کار کره جنوبی در پایان مقرر کردند طرفین مقدمات لازم را برای دیدار متقابل وزراء از کشورهای یکدیگر فراهم کنند.
در این دیدار ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز حضور داشت.
سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه سلامت جمهوری کره اردیبهشت ماه امسال تفاهم نامه همکاری در زمینه ایجاد سیستم‌ های فن‌آوری اطلاعات در مدیریت هزینه، نظارت بر کیفیت و بررسی بهینه سازی مصرف دارو از طریق هوشمندسازی اطلاعات درمانی امضا کردند.
علی ربیعی پیش از این در دیدار با چانگ چین یوب وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی نیز تاکید کرده بود دو کشور می توانند در بخش های کار و تامین اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha