دانش‌آموزان یكی از مدارس، از داستان «پادشاه و پادشاه» (در مورد شاهزاده‌ای كه عشق سه شاهزاده خانم را رد می‌كند و سپس با یك شاهزاده دیگر ازدواج می‌كند) برای نوشتن داستان‌هایی در جایگزینی «سیندرلا» استفاده كرده‌اند.بازرسان دولتی مدارس، متوجه رفتارهایی مبتنی بر تمایلات همجنس‌گرایانه نیز در كلاس‌های درس و زمین‌های بازی شده‌اند.

به تازگی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه اقدام به ترویج روابط جنسی غیرشرعی كرده‌اند و با انواع ترفندها، سعی در تبلیغ آن دارند. این امر در حالی صورت می‌گیرد كه نتایج به دست آمده از رفتارهای جنسی در غرب، مورد اعتراض جوامع حقوق بشری به ویژه حامی كودكان و نوجوانان قرار گرفته و نیز این رفتارها نتایج زیانباری از جمله شكستن هنجارهای جامعه و خانواده‌ها را برای این جوامع به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «رویترز»، كودكان انگلیسی ـ تا حدود چهار ساله ـ با استفاده از داستان‌های جن و پری و كتاب داستان‌هایی كه دارای شخصیت‌های همجنس‌گرا هستند، آموزش‌هایی را در مورد همجنس‌گرایی می‌بینند.

به این منظور، طرحی همه‌جانبه در چندین مدرسه انگلستان برای آشنایی كودكان با مسائل همجنس‌گرایانه شیوع یافته است كه داستان‌هایی مانند «پادشاه و پادشاه» و «تانگوی سه نفره» به ترتیب در مورد یك شاهزاده همجنس‌باز و سه كبوتری كه عاشق هم می‌شوند، به كودكان آموزش می‌دهند.

این طرح 12/1 میلیون دلاری به نام پروژه «غریبه‌ای نیست» مورد حمایت وزارت آموزش‌وپرورش انگلستان نیز بوده و به این منظور طراحی شده تا به مدارس كمك كند قواعد جدیدی را برای معرفی همجنس‌گرایی به عنوان یك شیوه زندگی ترویج كنند.

اما این مسئله، باعث خشم و ناراحتی بسیاری از گروه‌های مذهبی شده است، چراكه آن را تبلیغی در راستای روابط همجنس‌گرایانه می‌دانند.

به گفته مدیران این پروژه، دانش‌آموزان یكی از مدارس مجری این طرح، از محور داستان «پادشاه و پادشاه» (در مورد شاهزاده‌ای كه عشق سه شاهزاده خانم را رد می‌كند و سپس با یك شاهزاده دیگر ازدواج می‌كند) برای نوشتن داستان‌هایی در جایگزینی «سیندرلا» استفاده كرده‌اند.

در مدرسه دیگری در لندن هم بچه‌های چهار تا یازده ساله برای اجرای نمایشنامه‌ای آماده می‌شوند كه درباره علاقه مردان به آشپزی، نظافت و هنر است.

در سال 2003 انگلیس قانون ممنوعیت مقامات محلی از تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی به عنوان یك شیوه زندگی را لغو كرد و پروژه «غریبه‌ای نیست»، نخستین تلاش برای وارد كردن مسائل همجنس‌گرایانه به زندگی مدارس ابتدایی است.

بازرسان دولتی مدارس، متوجه رفتارهایی مبتنی بر تمایلات همجنس‌گرایانه نیز در كلاس‌های درس و زمین‌های بازی شده‌اند.

مسئولان این پروژه، این طرح را ملهم از سخنان «دزموند توتو»، برنده نوبل ادبیات از آفریقای جنوبی می‌دانند كه در فوریه 2004 گفته بود: «همه مردم خودی هستند، هیچ غریبه‌ای نیست؛ صرف نظر از اعتقاد، رنگ، جنسیت و یا تمایلات جنسی آنان».

«الیزابت اتكینسون»،‌ مدیر پروژه به رادیو «بی.بی.سی»، گفت: «این كتاب‌ها تنها نشان‌دهنده جنبه‌ای از زندگی هستند. كاری كه ما می‌كنیم، ارایه واقعیت است؛ این امر، جزیی از تجربیات زندگی بسیاری از كودكان كشور است».

«طاهر علام»، سخنگوی بخش آموزش شورای مسلمانان انگلیس، می‌گوید: این پروژه نوعی از زندگی خانوادگی را ترویج می‌كند كه مخالف آموزه‌های اسلام و بسیاری مذاهب دیگر است.
وی می‌گوید: «چرا باید چنین ایده‌هایی را به كودكان معرفی كنیم؟ و چرا باید والدین به شدت نگران باشند؟ این خلاف اعتقادات و ارزش‌های آنان است».

«استفان گرین»، مدیر گروه مذهبی «صدای مسیحیت»، می‌گوید: «این نقض حقوق كودك است. این پروژه تنها تبلیغی برای همجنس‌بازی است كه با عادی نشان دادن این روابط، می‌تواند كودكان را به افراد متجاوز تبدیل كند. این كار باعث شده كه آرامش ذهن والدین نیز به هم بخورد، چراكه اینامر، خیانت به اعتماد والدین به مدارس به عنوان محلی امن برای كودكانشان است».

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha