معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 12.5 میلیون نفر جوان مجرد در کشور وجود دارند که در سن ازدواج هستند اما به دلایل و عوامل مختلف ازدواج خود را به تاخیر می اندازند.

12.5 میلیون جوان کشورمجرد هستند

سلامت نیوز: معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 12.5 میلیون نفر جوان مجرد در کشور وجود دارند که در سن ازدواج هستند اما به دلایل و عوامل مختلف ازدواج خود را به تاخیر می اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: شمار جوانان مجرد باید با آگاهسازی و فرهنگ سازی آنها در امر ازدواج کاهش یابد و این قشر به سمت ازدواج سالم و پایدار هدایت شوند.
وی ادامه داد: پرهیز از ازدواج افت شاخصهای سلامت را در جامعه رقم می زند لذا باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم اجتماعی صورت گیرد.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر 12.5 میلیون جوان مجرد در کشور بدانند که ازدواج آنان باعث بهبود شاخص سلامتشان می شود قطعا ازدواج می کنند.
وی افزود: تمایل به ازدواج در بین هر دو جنس دختران و پسران وجود دارد هر چند بطور طبیعی این تمایل در دختران بیشتر است.
اسلامی ادامه داد: در بررسی انجام شده از جمعیت آماری جوانان مشخص شد پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج آنان به ترتیب شامل عوامل فرهنگی، اجتماعی، حاکمیتی و فردی است.
وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه دینی و فرهنگی ایران یک ارزش محسوب می شود یادآورشد: هم اکنون کشورهای دیگر به رغم فقدان برخورداری از مبانی فرهنگی و دینی در امر ازدواج قوانین حمایتی متعددی برای ازدواج دارند.
این مسوول با اشاره به آمار زاد و ولد در کشور و اینکه این آمار در پایان هر سال استخراج می شود،گفت: در پایان سال 1394 در مجموع یک میلیون و 570 هزار تولد در کشور ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن 40 هزار نفر افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: در سال 94 در مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شده است.
همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha