سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 200110

در شرایطی که تعداد افراد مبتلا به سرطان رو به افزایش است، دانستن این که کدام موادغذایی علاوه براین که بدن را تغذیه می‌کنند، در مقابل عوامل سرطان‌زا نیز نقش سم‌زدایی دارند، اهمیت زیادی دارد.

موادغذایی معجزه‌گر در مقابله با سرطان

سلامت نیوز: در شرایطی که تعداد افراد مبتلا به سرطان رو به افزایش است، دانستن این که کدام موادغذایی علاوه براین که بدن را تغذیه می‌کنند، در مقابل عوامل سرطان‌زا نیز نقش سم‌زدایی دارند، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، موادغذایی زیر از قوی‌ترین مواد غذایی و گیاهی سالم مقابله‌کننده با سرطان هستند:

کلم‌ها:

کلم‌ها، مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم، با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. این سبزیجات می‌توانند آنزیم‌هایی را تحریک کنند که مواد سرطان‌زا را قبل از این که به سلول‌ها آسیب برسانند سم‌زدایی می‌کنند.

قارچ‌های دارویی:

قارچ‌ها سیستم‌های سم‌زدایی بدن را تقویت می‌کنند. وجود برخی عوامل ضدتومور، مثل پلی ساکاریدها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها در قارچ‌های دارویی مثل ریشی، مایتاکه و شیتاکه مشخص شده است. پلی ساکاریدها که مواد موثر اصلی این قارچ‌ها هستند دارای اثرات فوق‌العاده‌ای بوده و از ساخته شدن سلول‌های تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کنند. با گنجاندن این قارچ‌ها در رژیم غذایی روزانه، می‌توانید خود را از بسیاری از بیماری‌های مزمن نجات بدهید.

آلوئه‌ورا:

تحقیقات نشان داده است پلی‌ساکاریدهای موجود در آلوئه‌ورا خواص ضدتوموری قوی داشته و در تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پلی‌ساکارید آلوئه ورا تاثیرات قوی بر فعالیت‌های فعال‌کننده ماکروفاژ دارد، ازجمله تولید مقادیر بیشتر اکسید نیتریک، که دارای خواص ضدتوموری است دارد. آلوئه‌ورا در ساخت انواع نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. همچنین شما می‌توانید از ترکیب‌های ساده‌ای مانند چند برگ تازه نعناع، مقداری لیموترش تازه و کمی عسل به همراه ژل آلوئه‌ورا در تابستان نوشیدنی خنکی که سلامت را به شما هدیه می‌کند تهیه کنید.

شاهدانه:

نسبت ایده‌آل یک به سه امگا 6 و امگا 3 در شاهدانه این ماده غذایی را به یکی از متعادل‌ترین و ثروتمندترین منابع روغنی جهان تبدیل کرده است. همچنین روغن شاهدانه، شامل 80 درصد اسیدهای چرب ضروری است که بالاترین میزان در گیاهان جهان است. اسیدهای چرب ضروری به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان و اسید‌های چرب ضد‌التهاب، برای عملکرد سیستم ایمنی ضروری بوده و به اکسیداسیون سلول‌ها و حفظ سلامت در سطح سلولی کمک می‌کنند.

سیر:

مطالعه بیش از 3000 نفر به مدت هفت سال نشان داد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که بالاترین مصرف گیاهان خانواده سیر را داشتند تا
60 درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد ماده مغذی معجزه‌گر سیر آنزیم آلیناز است که ترکیبات ضد‌سرطانی تولید می‌کند.

زردچوبه:

زردچوبه ده عامل رشد سرطان از‌جمله آسیب به دی‌ان‌ای، التهاب مزمن و اختلال در مسیرهای علامت‌دهی سلول‌ها را هدف قرار می‌دهد. صدها مطالعه نیز نشان داده‌اند کورکومین، جزو فعال ادویه زردچوبه، یک ماده ضد‌سرطانی قوی است که رشد سرطان را به شیوه‌های منحصر به‌فردی متوقف می‌کند.

منبع: NaturalNews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha