سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

تیم کارشناسی پس ازبررسی‌های لازم، مقصران مرگ دختر جوان و مرد رمال را معرفی کردند. براساس نظریه شرکت گاز، صاحب خانه و مرد رمال در این ماجرا مقصر شناخته شدند. به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، روز 13 دی سال 93 مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مستأجرش ودخترجوانی درخانه خبر داد. به دنبال اعلام این خبر تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و با جسد دختر جوان و مرد میانسال روبه‌رو شدند.

سلامت نیوز: تیم کارشناسی پس ازبررسی‌های لازم، مقصران مرگ دختر جوان و مرد رمال را معرفی کردند. براساس نظریه شرکت گاز، صاحب خانه و مرد رمال در این ماجرا مقصر شناخته شدند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت: روز 13 دی سال 93 مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مستأجرش ودخترجوانی درخانه خبر داد. به دنبال اعلام این خبر تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و با جسد دختر جوان و مرد میانسال روبه‌رو شدند.

 صاحب خانه به تیم جنایی گفت: ساعتی قبل خواهر زاده حجت- مرد میانسال- به سراغم آمد و گفت هر چه زنگ خانه دایی‌اش را می‌زند کسی در را باز نمی‌کند. حجت مستأجر جدیدم بود و چهار روز قبل به خانه‌ام اسباب کشی کرده بود. البته قرار بود او بعد از تعمیرات اسباب کشی کند ولی نمی‌دانم چرا زودتر اسباب‌هایش را آورده بود.همان موقع درحالی که نگران شده بودم به همراه برادرزاده حجت به خانه آمده و با کلید یدکی وارد خانه شدیم.اما به محض ورود با جسد او و دختر جوان غریبه روبه‌رو شدیم.ازسوی دیگر مأموران در بررسی‌ها متوجه شدند دودکش خانه به صورت غیر استاندارد در کوچه نصب شده و راه خروج هوا نیز مسدود است. از طرفی حجت از شیلنگ 4 متری برای اتصال استفاده کرده و از یک لوله گاز سه انشعاب گرفته بود.پس ازتحقیقات مقدماتی، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی‌ها برای شناسایی هویت دختر جوان ادامه یافت. در ادامه مشخص شد المیرا چندی قبل برای فالگیری به خانه مرد رمال آمده که قربانی نشت گازشده بود.
با توجه به اعلام نظر کارشناسی درخصوص مرگ ، به دستور بازپرس جنایی هیأت کارشناسی برای شناسایی مقصریا عاملان حادثه تشکیل شد.پس ازبررسی‌های صورت گرفته مشخص شد صاحب خانه به خاطر اجاره دادن زیرزمین که محل مناسبی برای سکونت نبوده، نصب دودکش غیر استاندارد در کوچه به جای پشت بام و رعایت نکردن مقررات امینی 40 درصد، شرکت ملی گاز استان تهران به خاطرضعف نظارت 30 درصد و مرد رمال به خاطر تخطی و تخلف از مقررات دولتی و نصب غیرمجازدو دستگاه اجاق گاز علاوه بر آب گرمکن دیواری، 30 درصد مقصر شناخته شدند.
به دنبال اعلام نظریه کارشناسی مرد صاحب خانه به شعبه پنجم بازپرسی مراجعه کرد و با همراه داشتن دو شاهد به نسرین مرادی- دادیار شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران- مدعی شد که خانه‌اش مشکلی نداشته و قبل از این نیز افرادی در آن خانه ساکن بوده و هیچ مشکلی برایشان پیش نیامده است.
بنابراین دادیار جنایی ازهیأت کارشناسی خواست برای بررسی موضوع دوباره وارد عمل شوند. اما به خاطر اینکه خانه مورد نظر تغییر کاربری داده شده وبه مغازه مکانیکی تبدیل شده بود نظریه نهایی منوط به نظریه کارشناس آتش‌نشانی اعلام شد. طبق نظریه کارشناسان آتش‌نشانی هم علت حادثه نصب غیر استاندارد آبگرمکن زیر پلکان منتهی به زیر زمین و انتشار گاز مونوکسید کربن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha