سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 20012

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مصرف امگا 3 برای سلامت مفاصل مؤثر است و مصرف آن موجب بهبودی بیماری‌هایی مثل آرتریت و التهاب مفصلی می‌شود.

مصرف امگا3 موجب بهبود التهاب مفصلی می‌شود

به گزارش سلامت نیوز،سعید حسینی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مصرف امگا 3 برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است و تحقیقات نشان می‌دهند افرادی كه ماهی بیشتری مصرف می‌كنند، از نظر بیماری‌های قلبی و عروقی وضعیت بهتری دارند.

وی گفت: برخی تحقیقات نشان داده شده كه مصرف امگا 3 خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها مانند سرطان پروستات و سرطان سینه را كاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: مصرف امگا 3 در مادران باردار اثر مطلوبی در رشد جنین دارد. به همین دلیل برای نوزدانی كه از شیر خشك استفاده می‌كنند در تركیبات شیر آنها از امگا 3 هم استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: مصرف امگا3 و به كاهش اضطراب و افسردگی نیز كمك می‌كند و مصرف آن در كودكانی كه بیش فعال هستند، مؤثر است.

وی گفت: در افراد مبتلا به آلزایمر ماده‌ای به نام LR11 در مغز كاهش می‌یابد كه با كاهش آن، پلاك‌های آمیلوئیدی در مغز افزایش یافته و به سلول‌های مغزی آسیب می‌رسد و منجر به آلزایمر می‌شود اما مصرف امگا 3 جلوی كاهش ماده LR11 را می‌گیرد و حتی می‌تواند آن را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha