رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمترین دغدغه در ادامه مسیر اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی را، بدهی بیمه ها عنوان کرد.

مهمترین دغدغه در مسیر طرح تحول سلامت/ ماجرای درآمدهای نجومی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمترین دغدغه در ادامه مسیر اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی را، بدهی بیمه ها عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر علی اصغر پیوندی ، گفت: طرح تحول سلامت تحت تاثیر بدهی بیمه ها قرار دارد، بطوریکه بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان از سه بیمه پایه طلب داریم.

وی در عین حال از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرکت های دارویی خبر داد و افزود: وقتی بیمارستان ها نمی توانند مطالبات خودشان از بیمه ها را دریافت کنند، در نتیجه نمی توانند بدهی شرکت های دارویی را پرداخت کنند.

پیوندی با اشاره به اینکه بیمه خدمات درمانی پولی در بساط ندارد و بیمه سلامت هم چنین وضعیتی دارد، ادامه داد: اما نمی دانیم بیمه تامین اجتماعی چرا بدهی خود را به موقع پرداخت نمی کند.

وی با تاکید بر رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول سلامت، افزود: برای اینکه طرح تحول سلامت در ادامه مسیر دچار مشکل نشود، می بایست با کمک دولت، تغییر نگرشی در روند همکاری بیمه های پایه با وزارت بهداشت صورت بگیرد.

پیوندی در ارتباط با فیش های نجومی در حوزه سلامت و دریافتی های پزشکان در بخش دولتی، گفت: در حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ پزشک بالینی هیئت علمی و غیر هیئت علمی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همکاری دارند که آنچه تحت عنوان کارانه به این همکاران پرداخت می کنیم، بر اساس مصوبه هیئت وزیران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که ۳۰ درصد از حق العمل پزشکان در بیمارستان ها به خود آنها تعلق می گیرد، افزود: این همان کارانه ای است که پرداخت می کنیم.

پیوندی ادامه داد: تعداد پزشکانی که دریافتی بالای ۶۵ میلیون داشته اند کمتر از انگشتان یک دست بوده است و متوسط پرداختی به متخصصین تمام وقت، زیر ۲۰ میلیون تومان است.

وی، علت دریافتی های کلان برخی متخصصین را ناشی از نبود متخصص آن رشته و کار زیاد پزشک دانست و گفت: این وضعیت باعث می شود که استنباط کنیم یک پزشک، درآمد نجومی دارد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha