اگر علاقه زیادی به جراحی زیبایی دارید، حتما در گروه كمالگرایان قرار می‌گیرید! به گفته دكتر بابك ساعدی، دبیر اجرایی چهارمین سمپوزیوم تازه‌های رینوپلاستی براساس نتایج یك پژوهش مشخص شده است كه شخصیت‌های كمالگرا بیشترین متقاضیان اعمال جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) را تشكیل می‌دهند: «بخش عمده‌ای از نارضایتی پس از عمل جراحی نیز مربوط به این افراد است.»

كاهش آمار جراحی بینی در دنیا افزایش در ایران

از نظر روان شناسی،‌ تیپ كمالگرا مربوط به افرادی است كه تمایل دارند، تمام كارها به بهترین وجه انجام شود اما معمولا نتایج امور برایشان رضایتبخش نیست. این خصیصه در مواردی تشدید و به شكل بیمار گونه به وسواس فكری تبدیل می‌شود. در این حالت تصویری كه فرد از خود دارد، نامطلوب تر از تصویر واقعی خود است. به همین دلیل و به گفته ساعدی افراد مضطرب،‌ افسرده و گروه‌هایی كه از اختلالات مزمن رنج می‌برند،‌ كاندیداهای مناسبی برای اعمال جراحی زیبایی بینی نیستند: «در صورتی كه پزشك جراح بدون توجه به وضعیت روانی بیمار جراحی رینوپلاستی انجام دهد، به دلیل شرایط ویژه روانی بیمار، با نارضایتی او روبه‌رو می‌شود. افسردگی و یأس پس از عمل جراحی زیبایی بینی از پیامدهای روانی پس از عمل رینوپلاستی در افراد دچار وسواس فكری است. به عقیده پزشكان، عمل جراحی پلاستیك بینی به هیچ عنوان یك عمل جراحی اورژانسی به حساب نمی‌آید بلكه این جراحی باید زمانی انجام شود كه فرد، غیر از آمادگی جسمی از آمادگی روانی نیز برخوردار باشد.»
به‌گفته دبیر اجرایی چهارمین سمپوزیوم رینوپلاستی، بر اساس آمارهای جهانی، میزان عمل جراحی بینی در دنیا رو به كاهش است. هرچند كه سایر جراحی‌های زیبایی صورت به‌ویژه جراحی‌هایی كه برای جوان سازی انجام می‌شود،‌ رو به افزایش است: «اما در ایران همچنان شاهد آمار بالای متقاضیان اعمال جراحی زیبایی بینی هستیم كه این مسئله به باورهای فرهنگی جامعه ما معطوف است.» اما چهارمین سمپوزیوم تازه‌های رینوپلاستی با هدف آشنایی متخصصان با جدیدترین دستاوردهای رشته جراحی بینی 23 تا 25 تیرماه امسال در تالار امام بیمارستان امام خمینی تهران برپا می‌شود. در این سمپوزیوم تكنیك‌های جدید استفاده از گرفت‌ها و مواد سنتتیك در جراحی بینی و همچنین مراقبت‌های حین و بعد از عمل، جراحی زنده و بیهوشی در رینوپلاستی ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha