سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 20016

موافقت‌نامه اجرای نظام ارجاع و پزشك خانواده در شهرها ظهر امروز توسط وزرای بهداشت و رفاه امضا شد.

پزشك خانواده بالاخره شهری شد

به گزارش سلامت نیوز دكتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در مراسم امضای این توافق‌نامه تنها راه برون رفت از بن بست درمان را استقرار پزشك خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع امروز وارد مرحله نوینی شد و وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه عزم و تعهد خود را برای اجرای این امر بزرگ در كشور جزم كرده‌اند.

وی با اشاره به همكاری‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای اجرای پزشك خانواده در شهرها، ادامه داد: پزشك خانواده برای اجرا در شهرها ابتدا در سه شهر زیر 50 هزار نفر در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری مستقر می‌شود و تا پایان امسال به دیگر شهرهای این استان‌ها گسترش می‌یابد.

وزیر بهداشت تاكید كرد كه اجرای پزشك خانواده در شهرها به پشتیبانی‌های مادی و معنوی دیگر دستگاه‌ها از جمله معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیاز دارد.

در ادامه مهندس محصولی، وزیر رفاه نیز پزشك خانواده و نظام ارجاع را از ضروریات سلامت جامعه عنوان كرد و گفت: ناچاریم برای ارتقای سطح كمی و كیفی بهداشت و سلامت به پزشك خانواده و نظام ارجاع روی آوریم و خوشحالیم كه پس از مدت‌ها و با تعاملات مناسب میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در سه استان كشور به صورت پایلوت انجام می‌شود و سپس به دیگر شهرهای زیر 50 هزار نفر گسترش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha