چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 200160

قرار نیست با خوردن برخی از غذاهای خاص در صورت ابتلا به آسم، این بیماری بهبود یابد، اما شما می توانید با اجتناب از مصرف برخی اقلام غذایی حملات آسم را در خود کنترل و از آنها پیشگیری کنید.

اگر آسم دارید، 6 ماده غذایی را فراموش کنید!

سلامت نیوز:قرار نیست با خوردن برخی از غذاهای خاص در صورت ابتلا به آسم، این بیماری بهبود یابد، اما شما می توانید با اجتناب از مصرف برخی اقلام غذایی حملات آسم را در خود کنترل و از آنها پیشگیری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،واکنش های غذایی در افراد مختلف مبتلا به آسم متفاوت است اما به عنوان یک اصل کلی بهتر است این بیماران برای کنترل علائم از مصرف خوراکی های زیر اجتناب کنند:

میوه های خشک: بسیاری از میوه های خشک شده شامل سولفیت هستند؛ یک ماده نگهدارند برای دراز کردن طول عمر مفید مواد غذایی و یکی از بدترین افزودنی ها برای شعله ور شدن علائم آسم. دقت به برچسب مواد غذایی در بیماران مبتلا به آسم و اجتناب از خرید محصولاتی که روی آنها نوشته شده: حاوی پتاسیم بیسولفیت و سولفیت سدیم، ضرورت دارد.

الکل: انواع الکل نیز حاوی سولفیت است و تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر این، هیستامین موجود در این نوشیدنی ها منجر به آبریزش از چشم، عطسه و خس خس سینه در مبتلایان به آسم می شود.

میگوی آماده یا منجمد: افزودنی هایی مانند سدیم بی ‌فسفات، پتاسیم بی ‌فسفات، سدیم متا بی ‌فسفات، پتاسیم متا بی ‌فسفات و سدیم سولفیت معمولا در غذاهای فن آوری شده یا آماده به کار می ‌روند و مصرف آنها در مبتلایان به آسم همراه با علائمی مانند کهیر، جوش، تهوع، اسهال و استفراغ، سرفه و خس خس سینه، التهاب گلو و در نهایت آنافیلاکسی می شود.

ترشی: غذاهای شور نیز با سولفیت به عنوان یک ماده نگهدارنده ترکیب شده اند و از مصرف آنها نیز باید اجتناب شود. افراد مبتلا به آسم همچنین باید از مصرف زیاد نمک بپرهیزند. پژوهش‌ها نشان داده است که بین وخیم شدن آسم و مصرف زیاد نمک ارتباطی وجود دارد.

سیب زمینی بسته بندی شده: یک مطالعه بین المللی در بریتانیا روی دو میلیون کودک، ارتباط بین مصرف غذاهای سریع و خطر ابتلا به آسم را نشان داده است. مصرف سه وعده یا بیشتر فست فودها در هفته خطر ابتلا به آسم را در کودکان و نوجوانان 309 درصد افزایش می دهد. محققان تصور می کنند که دلیل این امر با سطح بالای چربی های اشباع شده در این غذاها ارتباط دارد و منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن و شروع حملات آسم می شود.

غذاهای آلرژی زا: در صورتی که مبتلا به آسم آلرژیک هستید، غذاهای آلرژی زا را حذف کنید. تنها چهار درصد بالغین مبتلا به آسم، حساسیت غذایی دارند. غذاهایی كه بطور معمول باید حذف شوند عبارتند از : شیر، تخم مرغ، غذاهای دریایی، ماهی، بادام زمینی.

منبع:زhealthguides

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha