نگرانند، ٣٠-٢٠ نفری می‌شوند. می‌خواهند وارد اتاق احیای بیمارستان شوند اما نگهبان اجازه ورود به همراهان مصدومان را نمی‌دهد. در بزرگ اتاق احیا را طوری چفت كرده‌اند كه فقط یك نفر می‌تواند از آن عبور كند. پرستارها پرده‌های آبی دور تخت‌ها را كشیده‌اند و چهره مصدومان پشت آنها پنهان شده است.

دو كشته و ٦ زخمی در سقوط هلی‌كوپتر به دریاچه چیتگر

سلامت نیوز: نگرانند، ٣٠-٢٠ نفری می‌شوند. می‌خواهند وارد اتاق احیای بیمارستان شوند اما نگهبان اجازه ورود به همراهان مصدومان را نمی‌دهد. در بزرگ اتاق احیا را طوری چفت كرده‌اند كه فقط یك نفر می‌تواند از آن عبور كند. پرستارها پرده‌های آبی دور تخت‌ها را كشیده‌اند و چهره مصدومان پشت آنها پنهان شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: ساعت ١١:٤٠ صبح دیروز یك فروند هلی‌كوپتر شركت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) در دریاچه چیتگر تهران سقوط كرد و ٢ سرنشین آن كشته و ٦ نفر دیگرشان مصدوم شدند. سه زخمی این حادثه را به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) آورده‌اند. روی یكی از آنها، پتوی سبز مخملی كشیده‌اند. پای راستش را زیر پتو طوری از زانو خم كرده كه پتو مثل تپه‌ای كوچك بالا آمده. وزنش را روی پهلوی چپش انداخته و دست راستش را روی پیشانی‌اش گذاشته. باندی سفید و سرم به آن وصل است. هر از گاهی پرستار زن یا دكتر مرد، پرده را كنار می‌زند و به مانیتورهای پشت سر مصدوم نگاه می‌كند. سكوت اتاق را فراگرفته اما بیرون، ٣٠-٢٠ نفر از خانواده و آشنایان مصدومان حادثه جمع شده‌اند. نگهبان كه لباس سفید پوشیده هر چند دقیقه یك بار از آنها می‌خواهد كه با فاصله بایستند و در راهرو جمع نشوند. چهره آنها كه بیشترشان مرد هستند، در هم رفته است؛ یا حرف نمی‌زنند یا با احتیاط چند جمله‌ای می‌گویند: «هلی‌كوپتر واسه زیرمجموعه وزارت دفاع بود كه تو دریاچه سقوط كرد. ٨ نفر رو آوردن بیمارستان اما دو نفرشون فوت كردن.» سرش را پایین می‌اندازد. اطرافش چند نفر دیگر نیز ایستاده‌اند. یك زن و یك مرد، به آنها نزدیك می‌شوند.


خیلی كوتاه از حادثه حرف می‌زنند: «چیزی نشده، یكی‌شون سرش شكسته، اون یكی هم زخمی شده؛ مدیر بخش اورژانس میگه احتمالا تا چند ساعت دیگه ترخیص می‌شن.» صبح دیروز، شركت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران زیرمجموعه وزارت دفاع) كه هلی‌كوپتر متعلق به آنها است، دقایقی پس از وقوع حادثه، در اطلاعیه‌ای درباره جزییات حادثه اعلام كرد: «یك فروند بالگرد ٢٠٥ متعلق به این شركت در ساعت ١١:٤٠ امروز (دیروز) هنگام پرواز در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران (چیتگر) سقوط كرد كه تمام ٨ سرنشین آن توسط نیروهای امدادی از آب خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند.علت سانحه در دست بررسی است.»

دو نفر از ٨ مصدوم حادثه پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. آنها خلبان و كمك خلبان هلی‌كوپتر بودند كه مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس كشور درباره آنها به سایت وبدا گفت: «مصدومان پس از بیرون كشیدن از آب، به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیاض‌بخش، شهید چمران و تریتا منتقل شدند كه از بین آنها مصدومی ٤٦ ساله‌ در بیمارستان تریتا و مصدوم ٥٣ ساله‌ای كه به بیمارستان فیاض بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند. اقدامات درمانی مناسب برای سایر مصدومان ادامه دارد.»

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز درباره جزییات امدادرسانی به ایسنا گفت: «پس از سقوط هلی‌كوپتر، نیروهای ٤ ایستگاه، همراه دو تیم غواصی ویژه به محل اعزام شدند. در همان ابتدا شش نفر از سرنشینان توسط غواصان، زنده از میان لاشه بالگرد خارج شده و تحویل اورژانس شدند. پس از مدتی جست‌وجو نیز مشخص شد كه دو نفر دیگر هم پیش از این توسط غریق نجات دریاچه از آب خارج شده و توسط خودروهای شخصی به بیمارستان منتقل شده‌اند كه این موضوع باعث ایجاد خطا در آمارهای ابتدایی از مصدومان شد.»

اشاره جلال ملكی به برخی آمارهای ابتدایی مبنی بر مفقودی دو نفر از سرنشینان است كه در ابتدا از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شد. ملكی در پایان به بیرون كشیدن لاشه هلی‌كوپتر از عمق دریاچه اشاره كرد و از تشكیل پرونده‌ای درباره این حادثه به دستور مقامات قضایی در دادسرای نظامی خبر داد.

در عملیات امدادرسانی به مصدومان همچنین، ٣ تیم از هلال احمر نیز حضور داشتند كه مرتضی مرادی‌پور، معاون امداد و نجات تهران درباره آن به ایسنا گفت: «تیم پنج نفره غواصی هلال احمر و سایر نیروهای امدادی هلال احمر از نخستین پایگاه امدادی نزدیك به حادثه و از پایگاه چیتگر به محل حادثه اعزام شدند و در عملیات نجات شركت كردند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha