سومین كنگره سراسری سرطان پستان امروز(9 تیرماه) در بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز به كار كرد.

سومین كنگره سراسری سرطان پستان آغاز به كار كرد

 دكتر مسعود حبیبی رییس مركز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی و رییس كنگره دراین مراسم گفت: سرطان پستان از جمله بیماری‌های مزمنی است كه به علت شیوع بالا در سطح جهان مورد توجه است. اگرچه میزان ابتلا به این سرطان در ایران كمتر است ولی این بیماری در كشور ما ویژگی‌های خاص خود را دارد كه از جمله آنها می‌توان به ابتلا به این بیماری در سنین پایین‌تر، تشخیص و درمان دیرتر آن، عوارض بیشتر درمان، كاهش طول عمر و كیفیت زندگی اشاره كرد.


وی افزود: جهاددانشگاهی پس از انجام طرح تحقیقاتی در این زمینه و تشخیص ضرورت مداخله در درمان سرطان پستان در سال 75 مركز بیماریهای پستان را راه‌اندازی كرد كه تمام مراحل درمانی چون غربالگری، تشخیص، درمان و بازتوانی را شامل می‌شود.


حبیبی در ادامه گفت:‌ با حضور بیش از 30 هیات علمی تمام وقت و چندین نفر به طور پاره وقت، زوایای مختلف بیماری سرطان پستان در مركز بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی مطالعه و بررسی می‌شود. علاوه بر آن با تدوین پروتكل‌های درمانی و برگزاری كنفرانس‌های علمی در این مركز، درمان مستمر بیماران پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی درباره بیماریهایی چون سرطان پستان،‌ اظهار كرد: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی در تشخیص به موقع بیماریهایی چون سرطان پستان، در این زمینه فعالیت‌های مختلفی كرده‌ایم كه از جمله آنها می‌توان به ارتباط با رسانه‌ها و برگزاری برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم اشاره كرد.


احمد كاویانی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) و دبیرعلمی كنگره در ادامه این مراسم گفت: بیماران مبتلا به سرطان پستان در كشور ما به صورت پراكنده تشخیص و مداوا می‌شوند و در ابتدا زیر نظر یك تیم قرار نمی‌گیرند كه نتیجه این روند اختلال در تشخیص و درمان بیماری است. در این مورد ما پزشكان متهم هستیم چون انفرادی كار می‌كنیم. بنابراین یكی از اهداف كنگره به درمان اختصاص دارد.

وی معرفی آخرین دستاوردهای علمی و ارائه راهكارهای لازم برای كاهش از بار ابتلا به این بیماری در كشور را از دیگر اهداف این كنگره برشمرد و اظهار كرد: سیاستگزاران بهداشت و درمان كشور می‌توانند با حضور در این كنگره‌ها در زمینه تصمیم سازی به منظور كاهش بار این بیماری در كشور استفاده كنند.این در حالیست كه این اتفاق كمتر در كشورمان رخ می‌دهد.

كاویانی توسعه مهارت‌های جدید در تشخیص، درمان و بازتوانی مبتلایان به سرطان پستان را از جمله اهداف كنگره سوم برشمرد و گفت: برخی از مهارت‌ها در این زمینه مغفول مانده است این در حالیست كه علاوه بر كیفیت به افزایش كمیت خدمات تشخیصی و درمانی باید توجه شود.

دبیرعملی سومین كنگره سرطان پستان اضافه كرد: در این كنگره هفت كمیته فعالیت می‌كنند كه از جمله آنها می‌توان به جراحی، پاتولوژی، علوم سلولی و مولكولی و رادیولوژی اشاره كرد.


وی درباره مقالات ارائه شده به این كنگره گفت: 153 مقاله دریافت شد كه از میان آنها، 39 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و 84 مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شد.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) درباره كارگاه‌های ویژه این كنگره گفت: جراحی آنكلوپلاستی و بازسازی پستان، لوكالیزاسیون ضایعات پستانی زیر گاید ماموگرافی و سونوگرافی، شیمی درمانی بیماران سرطان پستان از جمله كارگاه‌های ویژه‌ای است كه در این كنگره برگزار می‌شود و تلاش می‌كنیم كه این كارگاه‌ها جنبه مهارت آموزی داشته باشد.

كاویانی در پایان از برگزاری چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان در آبان ماه سال 1390 خبر داد.

به گزارش ایسنا، مركز تحقیقات سرطان پستان جهاددانشگاهی علوم پزشكی تهران و دانشگاه علوم پزشكی تهران، سومین كنگره سراسری سرطان پستان را از نهم تا یازدهم تیرماه برگزار می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha