در حالی که در بهار سال جاری برخی مسوولان و فعالان محیط زیست از پسروی آب دریا و خطر خشک شدن خلیج گرگان خبر دادند و بر اقدام هرچه سریعتر تاکید کردند تا این ‌کوسیستم ارزشمند که محل زندگی برخی گونه‌های آبزی است به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار نشود، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد که نه تنها هیچ اقدامی برای این خلیج انجام نشده، بلکه کاملا فراموش شده‌است.

دولت برای نجات خلیج گرگان یک ریال هم نداده‌است

سلامت نیوز: در حالی که در بهار سال جاری برخی مسوولان و فعالان محیط زیست از پسروی آب دریا و خطر خشک شدن خلیج گرگان خبر دادند و بر اقدام هرچه سریعتر تاکید کردند تا این ‌کوسیستم ارزشمند که محل زندگی برخی گونه‌های آبزی است به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار نشود، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد که نه تنها هیچ اقدامی برای این خلیج انجام نشده، بلکه کاملا فراموش شده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،اسماعیل مهاجر در ارتباط با آخرین وضعیت خلیج گرگان گفت: هیچ کاری برای خلیج گرگان انجام نشده، حتی لایروبی نیز صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آقای نوبخت 5 میلیارد تومان بودجه برای نجات این خلیج مصوب کرد، اما تاکنون  یک ریال هم نداده‌اند و حتی هیچ جلسه‌ای نیز برای این خلیج برگزار نشده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: کار علمی هم در این زمینه انجام نمی‌شود و همه این بی‌تفاوتی‌ها برای خلیج و کل منطقه بسیار خطرناک است، هیچ کس به دنبال بهبود وضعیت آن نیست، هیچ بودجه‌ای نداده‌اند و در مجموع می‌توانیم بگوییم که خلیج گرگان رها و فراموش شده است.

مهاجر اظهار کرد: حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد و همه آسیب ببینیم تا بفهمیم که نیاز است به این مشکل رسیدگی شود. منطقه‌ای که به طور طبیعی چند صد هکتار آب داشته و زیستگاه برخی گونه‌های آبزی بسیار نادر و در حال انقراض مانند ماهی خاویاری است و زیستمندان بسیاری از آن استفاده می‌کنند و چند شهر اطراف آن است، اکنون ورودی آب بسیار کمی دارد و ورود فاضلاب شهرها و روستا چه به صورت زه‌کش و چه مستقیم به آن، خلیج را تبدیل به تلی از آلودگی‌ تبدیل کرده‌است.

وی با بیان اینکه نجات خلیج گرگان در حد یک شعار باقی مانده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل آنکه هیچ بودجه‌ای به آن نداده‌اند؛ نتوانسته است کاری کند و در این مدت فقط حرف و شعار در مورد این خلیج مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha