عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: به طور معمول ۲ تا ۵ درصد موارد بعد از عمل جراحی ستون فقرات منجر به بروز عفونت می شود و این آمار جهانی است و تنها شامل ایران نیست.

۲ تا ۵ درصد جراحی های ستون فقرات منجر به بروز عفونت می شود

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: به طور معمول ۲ تا ۵ درصد موارد بعد از عمل جراحی ستون فقرات منجر به بروز عفونت می شود و این آمار جهانی است و تنها شامل ایران نیست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر گیو شریفی در آستانه برگزاری اولین کنگره ستون فقرات، اظهارداشت: برگزاری این کنگره های علمی اهمیت بسزایی در بالا بردن کیفیت خدمات و دانش همکاران دارد به گونه ای که پزشکان و جراحان اکتشافات و تجربیات خودشان را به اشتراک می گذارند و نتایج مثبت آن انتخاب و راه گشای عملکرد جامعه پزشکی خواهد بود.

این جراح مغز و اعصاب، افزود: غنی بودن این قبیل کنگره های علمی نه تنها به رشد دانش پزشکان کمک می کند بلکه منجر به کسب تجربیات بیشتر برای همکاران خواهد شد. ضمن اینکه اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت سلامت مردم دارد و نتایج همه اینها به مراقبت بهتر از بیمار منجر می گردد.

عضو کمیته علمی اولین کنگره ستون فقرات در ادامه گفت: با توجه به نیاز روز افزون جراحی ستون فقرات که رشد بسیار خوبی در ۲۰ سال اخیر پیدا کرده و همچنین استفاده از وسایل و تجهیزات جدید پزشکی برای جراحی ستون فقرات، باعث شده حوزه ستون فقرات متحول گردد.

وی با اشاره به تخصص های زیادی که زمینه در ستون فقرات کاربرد دارد، تاکید کرد: همه اینها نیازمند بازآموزی دائم پزشکان است.

مسئول هماهنگی کنگره های انجمن جراحان مغز و اعصاب  با عنوان این مطلب که اولین کنگره ستون فقرات با حمایت انجمن جراحان مغز و اعصاب برگزار می شود، افزود: در این کنگره که از ۲۵ تا ۲۶ آذر ۹۵ در جزیره کیش برگزار خواهد شد، تمامی همکاران مغز و اعصاب، توانبخشی، ارتوپد و فیزیوتراپ ها حضور خواهند داشت و امتیاز بازآموزی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این کنگره ۶ موضوع اصلی که نیازمندی های جراحی های روز اعصاب و ستون فقرات است، انتخاب کرده ایم و یکی از بحث های جدید در این کنگره بالانس کردن ستون فقرات است.

عضو کمیته علمی اولین کنگره ستون فقرات به شایع ترین بیماری های ستون فقرات اشاره کرد و افزود: بیماری هایی که در دوران سالمندی ایجاد می شود مثل دیسک کمر که باعث فرسایش، استهلاک و فرسودگی شده و بیماری های فرسایشی و اصطکاکی ستون فقرات مثل دیسک کمر، تنگی کانال کمر، سرخودگی مهره و...، جزو شایع ترین بیماری های ستون فقرات هستند که توسط جراحان مغز و اعصاب درمان می شوند.

وی با اعلام اینکه یکی از محورهای این کنگره عفونت های ستون فقرات است، اظهارداشت: به طور معمول ۲ تا ۵ درصد موارد بعد از عمل جراحی ستون فقرات منجر به بروز عفونت می شود و این آمار جهانی است و تنها شامل ایران نیست.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت، بیمار نباید فکر کند علت بروز عفونت بعد از عمل جراحی ستون فقرات، استریل نشدن دستگاه است بلکه بدلیل میکروبهای پوست است و در بیماران دیابتی این عارضه شدیدتر است .

وی با عنوان این مطلب که همه جراحی ها ریسک عفونت دارند و این موضوع شامل جراحی ستون فقرات نیز می شود، توضیح داد: وقتی وسیله در بدن قرار می دهیم، احتمال عفونت بیشتر می شود و در تمام جهان این عفونت ها بعد از اعمال جراحی ستون فقرات پیش می آید.
مسئول هماهنگی کنگره های انجمن جراحان مغز و اعصاب افزود: هر عمل جراحی، یک ریسک ذاتی عفونت دارد چون پوست میکروب دارد و هرچه با بتادین هم شسته شود میکروب ها از بین نمی رود و مردم نباید فکر کنند در مسیر درمان آنها کوتاهی شده است.

این جراح مغز و اعصاب تاکید کرد: همه عفونت ها دوره درمان دارد، بطوریکه عفونت های سطحی دو هفته، عفونت های عمقی ۳ ماه و در بعضی موارد نیاز به عمل دوباره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha