فرماندار ریگان با اشاره به آتش سوزی بامداد چهارشنبه در نخلستان آبگرم گریچ واقع در مناطق کوهستانی این شهرستان گفت: 30 هزار اصله درخت خرمای این منطقه تاکنون در آتش سوخته است.

30 هزار اصله درخت خرمای ریگان کرمان در آتش سوخت

سلامت نیوز: فرماندار ریگان با اشاره به آتش سوزی بامداد چهارشنبه در نخلستان آبگرم گریچ واقع در مناطق کوهستانی این شهرستان گفت: 30 هزار اصله درخت خرمای این منطقه تاکنون در آتش سوخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، امین باقری افزود: مهار آتش به دلیل نبود راه مناسب در منطقه کوهستانی گریچ، تاکنون انجام نشده است.


فرماندار ریگان با اشاره به اینکه درختان نخل منحصر به فرد در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان وجود دارد اظهار کرد: با توجه به آغاز وزش باد و توفان در منطقه گریچ، آتش شدت گرفته و همچنان نخلها در آتش می سوزند.


وی از اعزام کارشناسان جهادکشاورزی به منظور برآورد خسارت به این منطقه خبر داد و افزود: در برآورد خسارت اولیه 30 هزار اصله درخت خرما در این آتش سوزی سوخته است.


فرماندار ریگان از اعزام تیم های آتش نشانی 4 شهرستان شرقی استان کرمان برای خاموش کردن آتش در این منطقه خبر داد و بیان کرد: خودروهای آتش نشانی ریگان توان اتفای حریق در این منطقه را ندارد.


باقری افزود: بیش از 200 خانوار در مناطق آبگرم گریچ ریگان از وجود این نخلستان ها ارتزاق می کردند.
به گفته فرماندار ریگان آتش سوزی در نخلستان های منطقه گریچ این شهرستان همچنان ادامه دارد.
فرماندار ریگان گفت: علت آتش سوزی در این مناطق در حال بررسی است.


سالانه بیش از 45 هزار تن خرما از باغات نخیلات شهرستان ریگان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
شهرستان ریگان با 90 هزار نفر جمعیت در 285 کیلومتری شرق کرمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha