چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 200214

بهره برداری و استفاده از خاک ممنوع است

سلامت نیوز:دکتر ناصر مقدسی با ابراز تعجب از قاچاق خاک عنوان داشت: اینکه برخی برای منافع زودگذر شخصی می پذیرند به کشور لطمه بزنند تاسف بار است.

به گزارش سلامت نیوز برنامه "صبح و گفت وگو" با موضوع قاچاق خاک به کشورهای دیگر و با حضور دکتر ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور روانه آنتن شد.

دکتر ناصر مقدسی در ابتدا با اشاره به قاچاق خاک از کشور گفت: مسئله خاک و دیگر منابع طبیعی به موجب مقررات دارای مقررات دارای ضوابطی هستند.

وی افزود: به موجب مقررات در مورد منابع طبیعی و باغی و زراعی منع مطلق داریم تا برداشت یا صادرات خاک صورت نگیرد. خاک یک عنصر حیاتی برای همه ملت ها و حیات بشر است که به عنوان یکی از عناصر چهارگانه مطرح بوده است.

قائم مقام سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور با ابراز تعجب از قاچاق خاک عنوان داشت: اینکه برخی برای منافع زودگذر شخصی می پذیرند به کشور لطمه بزنند تاسف بار است. در بخش منابع طبیعی حدود 130 میلیون هکتار از عرصه های بیابان ها،  مراتع و جنگل ها تحت عنوان اراضی منابع ملی اطلاق می شوند و به موجب قوانین حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و سایر قوانین، بهره برداری و استفاده از خاک ممنوع است.

وی به حوزه معادن نیز ورود کرد و ابراز داشت: اساس قاچاق خاک از این بخش نشات می گیرد زیرا دسته ای خاک ها به عنوان خاک های صنعتی تعریف می شوند که عمدتا منشاء روسی دارند و بخش زیادی از آنها برای صنایع مختلف فرآوری می شوند.

مقدسی تصریح داشت: محدوده منابع طبیعی یک محدوده مشخص و معین است که اگر نظارت نشود شاهد قاچاق منابع طبیعی خواهیم بود. منابع طبیعی با تمام قوا نسبت به این موضوعات برخورد می کند و در زمان جرم و در همان محل نسبت به تشکیل پرونده قضایی متخلفین اقدام می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha