عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نظارت دقیق بر هزینه کرد منابع درمان در تامین اجتماعی، گفت: مجلس باید با کمک از دیوان محاسبات براین موضوع نظارت دقیق کند.

ضرورت نظارت دقیق بر هزینه‌کرد منابع درمان تامین‌اجتماعی/ دیوان محاسبات به هزینه‌کردها ورود کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نظارت دقیق بر هزینه کرد منابع درمان در تامین اجتماعی، گفت: مجلس باید با کمک از دیوان محاسبات براین موضوع نظارت دقیق کند.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به اینکه مبالغ دریافتی از کارگران باید صرف درمان در سازمان تامین اجتماعی شود، گفت: اینکه این مبالغ تا چه میزان صرف بخش درمان شده باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا یکی از مشکلات موجود درصندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی عدم نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان دراین بخش‌ها است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت‌های دقیق سبب عملکرد صحیح مسئولان در دستگاه‌های مختلف می‌شود، افزود: نظارت بر هزینه کرد وجوه دریافتی از بیمه‌ها برای بخش درمان کارگران از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا قوه قضاییه و مجلس باید بر این موضوع نظارت جدی داشته باشند.

وی با تاکید براینکه قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، تصریح کرد: نظارت براجرای این قانون و نحوه هزینه کرد منابع دریافتی از کارگران نیز وظیفه نمایندگان است، بنابراین برای ادامه فعالیت صندوق‌های بیمه‌ای و جلوگیری از ورشکستگی نظارت دقیق بر فعالیت آنها صورت گیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه برای هزینه کرد صحیح منابع درمانی کارگران باید مستندات لازم و کافی از سوی مسئولان ذی ربط ارایه شود، گفت: باید چگونگی نحوه هزینه کرد منابع درمانی در سازمان تامین اجتماعی توسط دیوان محاسبات مشخص شود، زیرا شفاف سازی ها به نغع کارگران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی است.

خضری درخصوص برخی اظهار نظرها مبنی براینکه پول تامین اجتماعی از این سازمان خارج نمی‌شود، گفت: بسیاری از نقاط کشور تامین اجتماعی دارای درمانگاه و بیمارستان ملکی نیست، اما ارایه خدمات برای بیماران توسط بخش دولتی در وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که ممکن است بخشی از دریافتی کارگران در بخش درمان هزینه نمی‌شود لذا نیازمند بررسی دقیق در این زمینه هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت : مبلغ 9 بیست و هفتم حق بیمه کارگران باید درحوزه درمان هزینه شود، اما درحال حاضر مشخص نیست که این میزان تا چه حدودی مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha