رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: وضعیت شهرتهران دیگر قابل تحمل نیست و هر روز درختی قطع می شود و اسکلت ساختمانی بالا می رود.

در تهران درختان قطع و اسکلت‌های فلزی سبز می‌شود/تهران قابل تحمل نیست

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: وضعیت شهرتهران دیگر قابل تحمل نیست و هر روز درختی قطع می شود و اسکلت ساختمانی بالا می رود.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحقانی در گفتگو با پانا با اشاره به وضعیت خانه رهنما گفت: حدود 8 ماه است که این موضوع را شورای شهر تهران پیگیری می کند ابتدا خانم دانشور که خانه شان در نزدیکی این باغ قرار دارد متوجه تخریب باغ و قطع درختان برای ساختمان سازی مطلع شدند .

وی ادامه داد: این بنا در مجاورت باغ رهنما از بناهای ثبت شده در میراث فرهنگی است در مرحله گودبرداری با مکاتباتی که انجام شد کار متوقف شده اما در بازدید سرزده ای که از باغ رهنما داشتیم متوجه شدیم ساخت و سازها از سر گرفته شده و اسکلت آهنی تا 4 طبقه بالا رفته است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی در این رابطه مکاتباتی با شهرداری داشته و مستندات غیرقانونی بودن این ساخت و ساز نیز به مسئولان شهری ارسال شده است باید حریم بناهای میراثی رعایت شود در حالیکه گفته می شود بنایی با 9 طبقه که 4 طبقه نیز زیرهمکف ساخته خواهد شد حریم این بنای تاریخی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حقانی با بیان اینکه شاهد آن هستیم که با قطع درختان هر روز اسکلتی فلزی بالا می رود گفت: دیگر شهر تهران قابل تحمل نیست این وضعیت باغات تهران است که باعث تلطیف هوا می شوند درختان این شهر مریض هستند و به خاطر منافع اقتصادی از بین می روند .

وی تاکید کرد: وضعیت باغ رهنما را در مکاتبه ای مستقیم با شهردار پیگیری خواهم کرد این باغ متعلق به بازماندگان بزرگان فرهنگی ما هستند بزرگانی که به آنها افتخار می کنیم اما در وضعیت کنونی به سختی و دشواری افتاده اند .

به گفته حقانی یکی دیگر از مشکلات باغ رهنما سرازیرشدن سیلاب ها به این باغ است که استحکام این بنای تاریخی را تحت تاثیر قرار داده و از دلایل جاری شدن این سیلابها مصدود شدن قناتی است که در این مسیر وجود داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha