پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 200260

در درمان بیماری های مختلف نوزادان و کودکان از درد شکم گرفته تا یبوست، احتقان و آنفلوآنزا، می‌توانید ازشیوه بازتاب شناسی استفاده کنید. البته، درمان و داروهای تجویز شده متخصصان اطفال بسیار مهم است و باید با دقت دنبال شود. بااین‌ حال، داروهای تسکین‌دهنده خانگی ، ازجمله بازتاب شناسی (رفلکسولوژی) پا در کنار توصیه‌های پزشک می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

آموزش تصویری/فشار درمانی پا ، مختص کودکان

سلامت نیوز: در درمان بیماری های مختلف نوزادان و کودکان از درد شکم گرفته تا  یبوست، احتقان و آنفلوآنزا، می‌توانید ازشیوه بازتاب شناسی استفاده کنید. البته، درمان و داروهای تجویز شده متخصصان اطفال بسیار مهم است و باید با دقت دنبال شود. بااین‌ حال، داروهای تسکین‌دهنده خانگی ، ازجمله بازتاب شناسی (رفلکسولوژی) پا در  کنار توصیه‌های پزشک می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این روش در آرام کردن کودک بسیار مؤثر است.هر قسمت از کف پا  مربوط به عضلات و قسمت‌های خاص از بدن است. بازتاب شناسی  پا تاثیر تسکین ‌دهنده و درمانی، حتی در میان بزرگسالان دارد. کافی است  فشار آرامی به قسمت‌های  خاصی از پا  واردکنید تا ناراحتی براثر احتقان و انسداد تسکین پیدا کند.این شیوه درمانی در کودکان به‌مراتب بیشتر از بزرگسالان جواب می‌دهد زیرا  رباط‌ها و عضلات موجود در پای آن‌ها  هنوز به‌ طور کامل رشد پیدا نکرده است. اما فشار آوردن کدام قسمت از پا برای چه ناراحتی مفید است؟


سر و دندان  
 نوک انگشتان پا با سر و دندان مرتبط است. ماساژ دادن این قسمت به ویژه هنگام  دندان‌ درآوردن  کودک مفید است. به‌آرامی روی انگشتان پا فشار وارد کنید تا درد  کودک تسکین پیدا کند.
فشاردرمانی
 

سینوس  
مرکز انگشتان پا مربوط به سینوس کودک است. اعمال فشار به این نقطه کمک می کند آبریزش بینی یا گرفتگی آن تا حدی برطرف شود.

 فشاردرمانی

ریه‌ها  
درست در زیر انگشتان و روی بر آمادگی پا، منطقه فشار مرتبط با ریه است که با فشار دادن آن  احتقان نوزاد به دلیل  سرماخوردگی کاهش می یابد. ماساژ دادن این نقطه فشار در کنار  رعایت توصیه های متخصص اطفال می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

 فشاردرمانی

ناراحتی گوارشی و تنفسی  
درست در زیر بر آمدگی پا نقطه شبکه خورشیدی قرار دارد که  یک شبکه پیچیده از اعصاب واقع در شکم و پشت معده است. فشار دادن آرام این قسمت باعث رفع ناراحتی شکم، اسپاسم، سفتی و مشکلات تنفسی می شود.

فشاردرمانی

قسمت فوقانی شکم  
مرکز کف پا، مرتبط با بالای شکم است. ماساژ دادن  این ناحیه باعث باز شدن  روده‌های مسدود شده  می شود. مالش دادن آرام شکم باعث می‌شود تا شکم خوب کار کند.

  فشاردرمانی

قسمت تحتانی شکم  
قسمت  بالای پاشنه با  قسمت پایین شکم ارتباط دارد. با فشار دادن این قسمت ناراحتی کودک براثر یبوست تسکین می یابد و روده بزرگ تحریک می شود.

  فشاردرمانی

لگن   
پاشنه مربوط به منطقه لگن است.  اگر شک دارید که کودک از ناراحتی شکم یا لگن رنج می‌برد، این قسمت را کمی فشار و به آرامی ماساژ دهید.
فشاردرمانی
 منبع ام  اس ان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha