نایب رئیس انجمن لنفولوژی آلمان با تاکید بر استفاده از بانداژ فشاری در پیشگیری و کنترل لنف ادم گفت: معاینات سالانه زنان بهترین راه برای پیشگیری از بروز سرطان پستان و عوارض آن است.

تشخیص به موقع سرطان پستان از بروز لنف ادم پیشگیری می‌كند
دکتر جوزف شینگالی در حاشیه سومین کنگره سراسری سرطان پستان در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به روش‌های جدید برای پیشگیری از بروز لنف ادم گفت: در حال حاضر روش جدیدی برای درمان سرطان پستان با هدف پیشگیری از بروز لنف ادم استفاده می‌شود که در آن از چربی بدن برای جایگزین سینه استفاده می‌شود.

وی افزود: بعد از اینکه غدد لنفاوی درگیر با سرطان تخلیه شدند استفاده از بانداژ فشاری برای پیشگیری و کنترل لنف ادم بهترین راه است.

دکتر شینگالی گفت: برداشتن غدد لنفاوی در بدن مانند یک بزرگراه آسیب دیده است که باید با استفاده از روشهایی مانند بانداژ برای بهبود آن بکار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در لنف ادم اندام فوقانی می‌توان از ساکشن نیز استفاده کرد اما در لنف ادم سرطان پستان استفاده از بانداژ فشاری بهترین راه برای کنترل این عارضه است.

نایب رییس انجمن لنفولوژی آلمان ادامه داد: اولین راه برای جلوگیری از بروز لنف ادم، پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان است و زنان باید معاینات سالانه سرطان پستان را انجام دهند؛ چرا که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود فقط تا 6 درصد احتمال بروز لنف ادم وجود دارد.

وی افزود: مطالعات بین‌المللی برای اینکه بدانیم چه بانداژی مناسب است تاکنون انجام نشده اما تنها توصیه‌ای که می‌توان به جراحان کرد این است که استفاده از بانداژ فشاری را برای بیماران تجویز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha