دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به اعلام جزئیاتی از فاز جدید جمع آوری معتادان متجاهر در تهران پرداخت و گفت: 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و از ابتدای سال تا کنون موفق به جمع‌آوری 10 هزار و 500 نفر شده‌ایم.

اجرای فاز جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر در انتظار مجوز وزارت بهداشت

سلامت نیوز:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به اعلام جزئیاتی از فاز جدید جمع آوری معتادان متجاهر در تهران پرداخت و گفت: 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و از ابتدای سال تا کنون موفق به جمع‌آوری 10 هزار و 500 نفر شده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا آذرنیا  درباره اجرای فاز جدید جمع آوری معتادان متجاهر در پایتخت اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در این خصوص برگزار شد، کلیات فاز جدید جمع آوری به تصویب رسید، اما زمان دقیق شروع طرح جمع آوری هنوز مشخص نیست.

وی افزود: البته طرح در آذرماه اجرایی خواهد شد ولی منتظر صدور مجوز اردوگاه فشافویه از سوی وزارت بهداشت هستیم، این اردوگاه برای نگهداری معتادان متجاهر آماده و تجهیز شده و پس از صدور مجوز جمع آوری را شروع می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران با اشاره به ظرفیت 2400 نفری فشافویه برای نگهداری معتادان متجاهر گفت: بر اساس تخمین‌ها، 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و از ابتدای سال تا کنون موفق به جمع‌آوری 10 هزار و 500 نفر شده‌ایم.

وی پیش از این در نشست خبری که اواخر سال گذشته با اصحاب رسانه داشت درباره اردوگاه فشافویه گفته بود: اردوگاه فشافویه در راستای اجرای ماده 42 قانون مبارزه با موادمخدر آماده و راه‌اندازی شده است. این اردوگاه عملیات ساختش از سال 1379 آغاز شده بود و به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها 14 سال معطل ماند تا اینکه وزیر کشور به این کار سرعت داد و دستگاه‌های ذیربط مکلف شدند ظرف شش ماه نسبت به تکمیل این مرکز اقدام کنند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران در حال حاضر بیش از 60 درصد زندانیان ما به علت موادمخدر دستگیر می‌شوند و یا به طور غیرمستقیم جرم موادمخدری دارند. متاسفانه به علت وجود افراد مجرم موادمخدر در زندان‌ها ترکیب محکومین ما به هم خورده و محیط زندان‌ها آلوده شده است. با این اقدام مجرمان موادمخدر به اردوگاه فشافویه منتقل می‌شوند. مدت زمان محکومیت خود را در آنجا می‌گذارند. اداره این اردوگاه بر عهده قوه قضاییه است.

آذرنیا با بیان اینکه ظرفیت 10 هزار نفری در فشافویه برای محکومان ایجاد شده است گفت: قرار است بخشی از این اردوگاه برای معتادان ماده 16 اختصاص داده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha