پژوهشگران معتقدند که بسیاری از دانشجویان پزشکی در سراسر جهان به خاطر استرس های درسی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

فشارهای درسی و افزایش افسردگی در میان دانشجویان پزشکی

سلامت نیوز:پژوهشگران معتقدند که بسیاری از دانشجویان پزشکی در سراسر جهان به خاطر استرس های درسی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران که نتایج 200 مطالعه روی 129 هزار دانشجوی پزشکی در 47 کشور را آنالیز کردند، نرخ افسردگی و یا مشاهده علائم آن را در میان دانشجویان پزشکی 27 درصد اعلام کردند و افزودند که تنها 16 درصد از این دانشجویان برای درمان اقدام می کنند.


به گزارش یونایتدپرس؛دکتر داگلاس ماتا از دانشکده پزشکی هاروارد که ریاست این مطالعه را برعهده داشت، گفت: دستیابی به ارزیابی های معتبر درباره میزان افسردگی و حتی افکار خودکشی در میان دانشجویان پزشکی، برای پیشگیری، درمان و تشخیص علل فشارهای عاطفی در میان این دانشجویان مهم محسوب می شوند.
این آنالیز که براساس تازه ترین تحقیقات صورت گرفت، همچنین از شیوع بالای افسردگی در میان رزیدنت ها حکایت دارد که نشان می دهد این معضل تمامی سطوح آموزش پزشکی را درگیر کرده است.


به گفته محققان، در کل با توجه به این داده ها، افسردگی و حتی علائم خودکشی در میان دانشجویان پزشکی می تواند سلامت طولانی مدت پزشکان و همچنین کیفیت مراقبت ارائه شده در مراکز آکادمیک پزشکی را تحت تاثیر قرار دهد.


پژوهشگران، این افسردگی را عمدتا حاصل استرس و اضطراب ناشی از رقابت های سخت درسی در دانشکده های پزشکی می دانند و تاکید دارند که تجدیدنظر در برنامه درسی مراکز تحصیلی و نیز در نحوه ارزیابی درسی دانشجویان می تواند این استرس ها را کاهش دهد.
نویسندگان این مطالعه در یک بیانیه خبری تصریح کردند که لازم است تلاش های مستمری برای کاهش موانع ارائه خدمات سلامت روانی صورت بگیرد که از جمله آن، از بین بردن بدنامی افسردگی است.
یافته های این مطالعه در شماره ششم دسامبر مجله American Medical Association منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha