کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در استان های شمالی می تواند سقف خانه ها را با خود ببرد.

وزش طوفان در استان های شمالی/ هوا از دوشنبه آلوده می شود

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در استان های شمالی می تواند سقف خانه ها را با خود ببرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امیر حسین نقشینه با اشاره به  آخرین وضعیت جوی کشور گفت: پدیده قالبی که در دو روز گذشته در کشور احساس شد کاهش دما و سرمای هوا بود. البته میزان سرما همانند موچ قبلی نبود. حداقل دمای تهران شب گذشسته به صفر رسید. این در حالی بود که در  فرودگاه اردبیل و فریمان دمای منفی 15 درجه زیر صفر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: به دلیل سرمای هوا روز گذشته بارش ها اگرچه اندک بودند، اما به صورت برف ریزش کردند. شدت بارش ها روز گذشته در نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طول امواج در خلیج فارس به سه متر می رسد، تاکید کرد: امروز اوج فعالیت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور است و استان کرمان ، هرمزگان و خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

نقشینه از کاهش دید در سه استان هرمزگان،بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به وزش باد در این استان ها و وقوع گرد و خاک، دید در این استان ها کاهش می یابد.

به گفته نقشیه امشب با ورود موج ضعیف بارشی،در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و اردبیل باید منتظر بارش خفیف باشیم. ثمره این موج ضعیف به تاخیر انداختن آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه هوای شهرهای صنعتی آلوده می شود،تاکید کرد: هوای تهران  و کلانشهرها با افزایش آلاینده ها،آلوده می شود. افراد آسیب پذیر امروز و فردا اگر کاری دارند از خانه خارج شده و بهتر است این افراد روزهای دوشنبه و سه شنبه از خانه خارج نشوند.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در شمال کشور خبر داد و گفت: برای استان های ساحلی خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش باد پیش بینی می کنیم که این باد می تواند سقف خانه ها را جا به جا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha