شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 200315

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیماران مبتلا به ایست قلبی که ظرف پنج دقیقه پس از ایست قلبی، اپی‌نفرین دریافت می‌کنند نسبت به بیمارانی که این دارو را دریافت نمی‌کند بیشتر احتمال دارد جان سالم به در ببرند.

اپی‌نفرین نوش‌دارو پس از ایست قلبی

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیماران مبتلا به ایست قلبی که ظرف پنج دقیقه پس از ایست قلبی، اپی‌نفرین دریافت می‌کنند نسبت به بیمارانی که این دارو را دریافت نمی‌کند بیشتر احتمال دارد جان سالم به در ببرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی محققان به مطالعه روی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به ایست قلبی که در ۵۵۰ بیمارستان آمریکا بستری بودند، پرداختند.

ایست قلبی زمانی رخ می‌دهد که ضربان قلب به طور ناگهانی می‌ایستد در حالی که حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به قلب متوقف شده و بافت قلب آسیب می‌بیند.

در این مطالعه مشخص شد میزان زنده ماندن بیمارانی که در پنج دقیقه اول پس از ایست قلبی، داروی اپی نفرین دریافت کردند نزدیک به ۱۳ درصد بیشتر بوده در حالی که اگر این کار پس از پنج دقیقه اول انجام شود این رقم به ۱۱ درصد کاهش پیدا می کند.

محققان آمریکایی همچنین مشاهده کردند تاخیر در تزریق داروی اپی نفرین موجب می‌شود روند بهبود سلامت بیمار کندتر انجام شود.

به گزارش یونایتدپرس، به گفته محققان آمریکایی حدود ۸۰ درصد بیمارانی که در بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند دچار شرایطی هستند که بنابر دلایلی نمی‌توانند از طریق شوک الکتریکی درمان شوند. آنان با CPR و اپی نفرین تحت درمان قرار می‌گیرند و نسبت به افرادی که تحت درمان شوک الکتریکی قرار می‌گیرند از شانس کمتری برای زنده ماندن برخوردارند. از آنجا که گزینه‌های درمانی برای معالجه ایست قلبی بدون استفاده از شوک، محدود است لذا بر بهبود روش‌های موجود برای افزایش شانس زنده ماندن این بیماران تاکید می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha