یک متخصص گوش، حلق و بینی عنوان کرد: سرگیجه شدید‌ شایع‌ترین علامت «سندروم منییر» است که استرس، مصرف نمک و غذاهای چرب موجب تشدید علائم آن می‌شود.

سندرومی که با سرگیجه به سراغ شما می‌آید

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی عنوان کرد: سرگیجه شدید‌ شایع‌ترین علامت «سندروم منییر» است که استرس، مصرف نمک و غذاهای چرب موجب تشدید علائم آن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر بابک ساعدی  درباره «سندرم منییر»، گفت: یکی از علل سرگیجه محیطی سندرم منییر است که دومین علت شایع سرگیجه محسوب می‌شود و به طور کلی در افراد میانسال از جمله خانم‌ها ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جنبه ژنتیکی برای این بیماری مطرح است، افزود: علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست ولی افزایش فشار در داخل مایعات حلزون گوش باعث پارگی موقت پرده حائل گوش و ایجاد حمله در این بیماران می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی یادآور شد: از علائم این بیماری می‌توان به سرگیجه شدید، وزوز گوش، احساس کاهش شنوایی، تهوع، استفراغ و احساس گرفتگی گوش اشاره کرد. به این دسته از بیماران توصیه می‌شود از مصرف نمک، غذاهای چرب و استرس به شدت اجتناب کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برای درمان، داروهای دفع کننده نمک، ضد سرگیجه و داروهای افزایش دهنده خون‌رسان به گوش داخلی تجویز می‌شود.

به گفته وی، در موارد نادر بیماری با مصرف دارو کنترل نمی‌شود و فرد نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

ساعدی با بیان اینکه سندروم منییر یک بیماری خود به خود محدود شونده است، عنوان کرد: این بیماران پس از چند سال خود به خود بهبود می‌یابند اما بیمار باید طی دوران بیماری برای کنترل علائم دارو مصرف کند، البته در موارد بسیار نادر ممکن است بیماری با گذشت زمان بهبود نیابد و بیماری مقاوم به درمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این بیماری به موقع تشخیص و درمان نشود موجب کاهش شنوایی می‌‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha